مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,211
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازنمایی مصرف در فیلم های سینمایی دوره دفاع مقدس

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 120

چکیده

 مقاله حاضر چگونگی بازنمایی مصرف در فیلم های سینمایی عصر دفاع مقدس را بررسی می کند. پرسش اصلی بررسی حاضر این است که مصرف, چگونه در فیلم های سینمایی عصر دفاع مقدس (1367- 1359), بازنمایی شده و با هویتهای اجتماعی کنشگران فیلم ها گره خورده است؟ روش این مطالعه, تحلیل نشانه شناختی است که با به کارگیری آن, پنج فیلم سینمایی منتخب ساخته شده در این دوره بررسی شده اند. این پنج فیلم عبارتاند از: سناتور, گل های داوودی, اجاره نشین ها, زرد قناری و عروسی خوبان.یافته ها نشان می دهد که همه پنج فیلم بررسی شده, در سطح رمزگان های ایدئولوژیک, مصرف گرایی به سبک مدرن را یا نفی می کنند یا در حاشیه قرار می دهند. همچنین یافته ها نشان می دهد به جهت حاکمیت گفتمانی متفاوت و حتی متعارض با بسیاری از گفتمان های سیاسی اجتماعی و فرهنگی در جهان, در دهه 1360 حتی نظریه های مرسوم جامعه-شناختی متداول نیز در این زمینه صدق نمی کنند و این مقاله, به نوعی یکی از این نظریه ها را در بوته آزمون قرار داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی گردفرامرزی، مهدی، و بیچرانلو، عبداله. (1391). بازنمایی مصرف در فیلم های سینمایی دوره دفاع مقدس. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 13(17 (مسلسل 49))، 77-120. SID. https://sid.ir/paper/213556/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی گردفرامرزی مهدی، بیچرانلو عبداله. بازنمایی مصرف در فیلم های سینمایی دوره دفاع مقدس. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1391؛13(17 (مسلسل 49)):77-120. Available from: https://sid.ir/paper/213556/fa

    IEEE: کپی

    مهدی سلطانی گردفرامرزی، و عبداله بیچرانلو، “بازنمایی مصرف در فیلم های سینمایی دوره دفاع مقدس،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 13، no. 17 (مسلسل 49)، pp. 77–120، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213556/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا