مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

758
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

615
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر دینداری بر ارزیابی مخاطبان از آگهی های بازرگانی اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 50

چکیده

 اسلام مجموعه ای از قوانین, مقررات, ارزش ها و هنجارهاست که به صورت آئینی و نمادین بر نگرش و رفتار مصرفی مسلمانان تاثیر می گذارد. از این رو, میزان دینداری مسلمانان می تواند ارزیابی آنان را از آگهی های بازرگانی که حامل نمادی اسلامی است تعدیل کند. برای آزمون این تاثیر تعدیل کننده مثبت, پژوهشی آزمایشگاهی انجام شد تا تاثیر دینداری را بر نگرش مصرف کنندگان مالزیایی مسلمان به آگهی های بازرگانی را بررسی کند که در آن زنان باحجاب کالا تبلیغ می کنند. 120 دانشجوی زن مسلمان دانشگاه دولتی یو پی ام مالزی درچهار گروه در این پژوهش آزمایشگاهی شرکت کردند. آزمودنی ها در هر گروه, چهار آگهی بازرگانی را که یکی از آن ها به وسیله یک زن باحجاب و سه آگهی دیگر با استفاده از زنان بی حجاب تولید شده است تماشا کردند. سپس دیدگاه آزمودنی ها درباره هر یک از این آگهی ها با استفاده از پرسشنامه سنجیده و پاسخ ها با استفاده از آزمون تحلیل چندمتغیره کوواریانس تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد استفاده از زن باحجاب در تبلیغ کالا به گونه موثری بر ارزیابی آزمودنی ها از آگهی بازرگانی, نام تجاری کالای تبلیغ شده و قصد خرید اثر گذاشته است و میزان دینداری آزمودنی ها نیز نقش تعدیل کننده مثبتی در این فرایند داشته است. افزون بر این, یافته ها نشان داد که این تاثیر با نوع کالای تبلیغ شده ارتباطی ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناصری طاهری، عباس. (1394). تاثیر دینداری بر ارزیابی مخاطبان از آگهی های بازرگانی اسلامی. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 16(29 (مسلسل 61))، 35-50. SID. https://sid.ir/paper/213594/fa

    Vancouver: کپی

    ناصری طاهری عباس. تاثیر دینداری بر ارزیابی مخاطبان از آگهی های بازرگانی اسلامی. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1394؛16(29 (مسلسل 61)):35-50. Available from: https://sid.ir/paper/213594/fa

    IEEE: کپی

    عباس ناصری طاهری، “تاثیر دینداری بر ارزیابی مخاطبان از آگهی های بازرگانی اسلامی،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 16، no. 29 (مسلسل 61)، pp. 35–50، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213594/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button