مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,081
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سه نوع محیط تمرینی (رقابتی، غیررقابتی و ترکیبی) بر اکتساب و یادداری مهارت های باز و بسته

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 56

چکیده

 هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر محیط های مختلف تمرینی, نوع مهارت و تعامل این دو بر عملکرد در مراحل اکتساب و یادداری مهارت های باز و بسته بود. جامعه آماری همه دانشجویان ساکن در کوی دانشگاه تهران در سال تحصیلی 88-89 بوده است. نمونه ای 60 نفری به صورت در دسترس از بین افرادی که هیچ سابقه ای در مهارت های بدمینتون نداشتند برگزیده شدند. آزمودنی ها بر اساس پیش آزمون در 6 گروه ده نفره (غیررقابتی, رقابتی و ترکیبی) همسان سازی شدند. آزمودنی های هر شش گروه تمرینات خود را در محیط های تعریف شده به مدت 10 جلسه و هر جلسه 40 کوشش انجام دادند. در این تحقیق از آزمون های سرویس بلند بدمینتون برای اندازه گیری مهارت باز و از آزمون تاس برای اندازه گیری مهارت بسته استفاده شد. امتیازات آزمودنی ها در مراحل آزمون از میانگین امتیاز ده ضربه محاسبه شد. از آمار توصیفی برای تعیین شاخص های میانگین و انحراف معیار و برای دستیابی به اهداف تحقیق از آزمون تحلیل واریانس دو طرفه و تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر نشان داد تمرین در هر یک از محیط های تمرینی موجب افزایش اکتساب و یادداری هر یک از مهارت های مذکور در سطوحی متفاوت می شود (p<0.05). همچنین نتایج تحلیل واریانس عاملی نشان داد که دو عامل مهارت و شرایط محیطی در هر دو مرحله اکتساب و یادداری غیرمعنی دار, اما هر یک از مهارت ها در تعامل با محیط تمرینی معنی دار (p<0.05) بود. به علاوه, تمرین هر یک از مهارت ها در محیطی واحد دارای سطوحی متفاوت از اکتساب و یادداری بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جابری مقدم، علی اکبر، متشرعی، ابراهیم، طهماسبی بروجنی، شهزاد، و افشاری، جواد. (1391). تاثیر سه نوع محیط تمرینی (رقابتی, غیررقابتی و ترکیبی) بر اکتساب و یادداری مهارت های باز و بسته. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، 2 (10)(4 (پیاپی 20))، 41-56. SID. https://sid.ir/paper/213792/fa

    Vancouver: کپی

    جابری مقدم علی اکبر، متشرعی ابراهیم، طهماسبی بروجنی شهزاد، افشاری جواد. تاثیر سه نوع محیط تمرینی (رقابتی, غیررقابتی و ترکیبی) بر اکتساب و یادداری مهارت های باز و بسته. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)[Internet]. 1391؛2 (10)(4 (پیاپی 20)):41-56. Available from: https://sid.ir/paper/213792/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر جابری مقدم، ابراهیم متشرعی، شهزاد طهماسبی بروجنی، و جواد افشاری، “تاثیر سه نوع محیط تمرینی (رقابتی, غیررقابتی و ترکیبی) بر اکتساب و یادداری مهارت های باز و بسته،” پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، vol. 2 (10)، no. 4 (پیاپی 20)، pp. 41–56، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213792/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button