مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

838
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

645
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر خودگفتاری، یادگیری مشاهده ای و ترکیب آن بر خودکارآمدی و مهارت سرویس والیبال

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 63

چکیده

 مشاهده یک مدل به یادگیرنده امکان شکل دادن طرحی از عمل می دهد. همچنین, خودگفتاری مکالمه ای است که اجرا کننده گان از این طریق بر اجرایشان فکر کرده و باعث تقویت آن می گردند. هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر یادگیری مشاهده ای, خودگفتاری و تلفیق آنها بر عملکرد پسران بود. نمونه های تحقیق حاضر را 60 نفر(24/25± 1/12) از پسران مقطع چهارم و پنجم ابتدایی تشکیل داد که به صورت نمونه در دسترس انتخاب و پس از پیش آزمون سرویس والیبال ایفرد به 6 گروه خودگفتاری آموزشی, خودگفتاری انگیزشی, یادگیری مشاهده ای, تلفیق خودگفتاری آموزشی و یادگیری مشاهده ای, تلفیق خودگفتاری انگیزشی و یادگیری مشاهده ای و گروه کنترل تقسیم شدند و به مدت یک جلسه تحت مداخله مربوط به خود قرار گرفتند. شرکت کنندگان در روز اول در مرحله اکتساب وآزمون اکتساب و 48 ساعت بعد درآزمون یادداری و انتقال شرکت کردند و در تمامی مراحل خودکارآمدی آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحلیل واریانس دوراهه نشان داد در مراحل اکتساب, یادداری و انتقال بین همه گروه های تمرینی با گروه کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد (05/0 P≤ ). ولی بین گروه های تمرینی تفاوت معنی دار نبود هرچند با توجه به میانگین امتیازات, گروه های خودگفتاری آموزشی و ترکیب خودگفتاری و یادگیری مشاهده ای نسبت به سایر گروه ها عملکرد بهتری داشتند. این نتایج از به کارگیری عوامل شناختی خودگفتاری و یادگیری مشاهده ای و تلفیق یادگیری مشاهده ای و خودگفتاری آموزشی به عنوان تسهیل کننده یادگیری حمایت می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظیمی پناه، سجاد، و طهماسبی بروجنی، شهزاد. (1398). تاثیر خودگفتاری, یادگیری مشاهده ای و ترکیب آن بر خودکارآمدی و مهارت سرویس والیبال. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، 9 (پیاپی 17)(17 (پیاپی 33) )، 51-63. SID. https://sid.ir/paper/213802/fa

    Vancouver: کپی

    عظیمی پناه سجاد، طهماسبی بروجنی شهزاد. تاثیر خودگفتاری, یادگیری مشاهده ای و ترکیب آن بر خودکارآمدی و مهارت سرویس والیبال. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)[Internet]. 1398؛9 (پیاپی 17)(17 (پیاپی 33) ):51-63. Available from: https://sid.ir/paper/213802/fa

    IEEE: کپی

    سجاد عظیمی پناه، و شهزاد طهماسبی بروجنی، “تاثیر خودگفتاری, یادگیری مشاهده ای و ترکیب آن بر خودکارآمدی و مهارت سرویس والیبال،” پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، vol. 9 (پیاپی 17)، no. 17 (پیاپی 33) ، pp. 51–63، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213802/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا