مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

704
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

883
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر مشتری گرایی در اماکن ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 90

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر مشتری گرایی در اماکن ورزشی شهر شهرکرد بود. روش تحقیق توصیفی, همبستگی بوده که به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان اماکن ورزشی دولتی و خصوصی شهر شهرکرد بودند. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان اماکن ورزشی دولتی و خصوصی شهر شهرکرد بودند که با توجه به کم بودن جامعه آماری (184 نفر), نمونه آماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پل و منگو (2002) و پرسشنامه مشتری گرایی هاجت (2002) بودند که پس از اطمینان از روایی و پایایی آنها با استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی, بین نمونه تحقیق توزیع شدند. در راستای تعیین روابط علی و ارائه مدل, از روش معادلات ساختاری (SEM) استفاده گردید. بر اساس نتایج بدست آمده از مدل معادلات ساختاری, متغیر رفتار شهروندی سازمانی اثر مثبتی برابر با (34/0B=) بر مشتری گرایی دارد. همچنین مشاهده شد که رفتار شهروندی تاثیر مثبت و معناداری برابر با (21/0B=) بر روی بعد نیاز مشتری دارد در حالیکه تاثیر مثبت اما غیر معناداری (13/0B=) بر بعد لذت مشتری دارد. از اینرو ترغیب مستقیم مشتری گرایی نیازمند شناخت پیش نیازهای آن است و در مورد متغیر رفتار شهروندی با تمرکز بر رفتار های چون وجدان کاری, وظیفه شناسی و نوع دوستی می توان انتظار داشت که سطح مشتری گرایی رشد بهتری داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیدی، علیرضا، و صفری، سمیه. (1397). تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر مشتری گرایی در اماکن ورزشی. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، 8 (پیاپی 16)(15 (پیاپی 31) )، 81-90. SID. https://sid.ir/paper/213823/fa

    Vancouver: کپی

    امیدی علیرضا، صفری سمیه. تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر مشتری گرایی در اماکن ورزشی. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)[Internet]. 1397؛8 (پیاپی 16)(15 (پیاپی 31) ):81-90. Available from: https://sid.ir/paper/213823/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا امیدی، و سمیه صفری، “تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر مشتری گرایی در اماکن ورزشی،” پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، vol. 8 (پیاپی 16)، no. 15 (پیاپی 31) ، pp. 81–90، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213823/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button