مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,799
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,290
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر کیفیت تعامل والد- کودک

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 201

چکیده

 هدف این پژوهش تعیین تاثیر آموزش برنامه والدگری مثبت (Triple P) بر کیفیت تعامل والد-کودک مادران کودکان دبستانی شهر اهواز بود. پژوهش حاضر, یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری با گروه آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مادران کودکان مدارس ابتدایی شهر اهواز بود که 30 نفر از آنها به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. شرکت کنندگان به صورت تصادفی به دو گروه 15 نفری تقسیم شدند (یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل). گروه آزمایش, برنامه آموزشی والدگری مثبت را در 8 جلسه دریافت کردند در حالی که به گروه کنترل این آموزش ارائه نشد. ابزار استفاده شده در این پژوهش, مقیاس رابطه والد-کودک پیانتا (1994) بود. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری, با استفاده از نسخه 21 نرم افزار آماری SPSS تحلیل شد. نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیری نشان داد که گروه آزمایش و کنترل حداقل در یکی از مولفه های تعامل والد-کودک تفاوت معناداری داشتند (p<0.001) و آموزش برنامه والدگری مثبت بر تعارض, نزدیکی, وابستگی و رابطه مثبت کلی اثر مثبت و معناداری داشت (p<0.001). نتایج حاکی از آن بود که برنامه آموزش والدگری مثبت سبب بهبود تعامل مادر با کودک شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وارسته، مرضیه، اصلانی، خالد، و امان الهی، عباس. (1395). اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر کیفیت تعامل والد- کودک. فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)، 7(28 )، 183-201. SID. https://sid.ir/paper/213978/fa

    Vancouver: کپی

    وارسته مرضیه، اصلانی خالد، امان الهی عباس. اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر کیفیت تعامل والد- کودک. فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)[Internet]. 1395؛7(28 ):183-201. Available from: https://sid.ir/paper/213978/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه وارسته، خالد اصلانی، و عباس امان الهی، “اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر کیفیت تعامل والد- کودک،” فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)، vol. 7، no. 28 ، pp. 183–201، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213978/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button