مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

804
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر روش های مشاوره مسیرشغلی مبتنی بر نظریه شناختی-اجتماعی، سازه گرایی و انگیزشی بر اشتیاق مسیرشغلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 154

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه تاثیر روش های مشاوره مسیرشغلی مبتنی بر نظریه شناختی- اجتماعی, سازه گرایی و انگیزشی بر اشتیاق مسیرشغلی دانشجویان انجام گردید. روش: این پژوهش از نوع شبه آزمایشی و دارای طرح پیش, پس آزمون و پیگیری همراه با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان کارشناسی دانشگاه الزهرا در سال تحصیلی 95-94 بودند. به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم جامعه تعداد 361 نفر از دانشجویان پرسشنامه اشتیاق مسیرشغلی را تکمیل کردند. از بین آنها تعداد 74 نفر نمره یک انحراف استاندارد پایین تر از میانگین کسب کردند. مرحله دوم 60 نفر از افرادی که داوطلب شرکت در مرحله دوم پژوهش بودند انتخاب شده و به صورت تصادفی در سه گروه آزمایش (هر کدام 15) و یک گروه کنترل قرار گرفتند. مشاوره مسیرشغلی مبتنی بر نظریه شناختی- اجتماعی, سازه گرایی و انگیزشی در مورد سه گروه آزمایش انجام شد. در پایان چهار گروه دوباره با استفاده از پرسشنامه اشتیاق مسیرشغلی هیرشی (2014) سنجیده شدند. نتایج درون و بین آزمودنی حاصل از تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و واریانس چندمتغیری نشان دادند که ارائه آموزش بر بهبود میانگین نمرات اشتیاق مسیرشغلی تاثیر داشته است (p<0.001). نتایج آزمون تعقیبی بیان گر آن بود که نمره کل اشتیاق مسیرشغلی در مراحل پس آزمون و پیگیری در گروه کنترل به طور معناداری از سه گروه مشاوره مسیرشغلی مبتنی بر رویکرد شناختی- اجتماعی, سازه گرایی و انگیزشی کمتر بود (p<0.001). پژوهش حاضر بیانگر این است که آموزش مشاوره مسیرشغلی مبتنی بر رویکرد شناختی- اجتماعی, سازه گرایی و انگیزشی بر افزایش اشتیاق مسیرشغلی دانشجویان دختر موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالحسینی، حمیده، نیل فروشان، پریسا، عابدی، محمدرضا، و حسینیان، سیمین. (1395). مقایسه تاثیر روش های مشاوره مسیرشغلی مبتنی بر نظریه شناختی-اجتماعی, سازه گرایی و انگیزشی بر اشتیاق مسیرشغلی دانشجویان. فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)، 7(26 )، 133-154. SID. https://sid.ir/paper/213988/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالحسینی حمیده، نیل فروشان پریسا، عابدی محمدرضا، حسینیان سیمین. مقایسه تاثیر روش های مشاوره مسیرشغلی مبتنی بر نظریه شناختی-اجتماعی, سازه گرایی و انگیزشی بر اشتیاق مسیرشغلی دانشجویان. فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)[Internet]. 1395؛7(26 ):133-154. Available from: https://sid.ir/paper/213988/fa

    IEEE: کپی

    حمیده عبدالحسینی، پریسا نیل فروشان، محمدرضا عابدی، و سیمین حسینیان، “مقایسه تاثیر روش های مشاوره مسیرشغلی مبتنی بر نظریه شناختی-اجتماعی, سازه گرایی و انگیزشی بر اشتیاق مسیرشغلی دانشجویان،” فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)، vol. 7، no. 26 ، pp. 133–154، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213988/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button