مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,115
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

938
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل یابی پیشرفت تحصیلی ریاضی برمبنای، ارزش تکلیف، درگیری شناختی، هیجان های پیشرفت و خود نظم جوئی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 24

چکیده

 این پژوهش با هدف آزمون رابطه علی بین ارزش تکلیف, درگیری شناختی, هیجان های پیشرفت تحصیلی, خود نظم جوئی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی ریاضی صورت پذیرفت. بدین منظور از جامعه آماری پژوهش, با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای 560 نفر از دانش آموزان (267 نفر پسر و 293 نفر دختر) از پایه سوم رشته ریاضی دبیرستان های شهر تهران در سال تحصیلی 1394 -1393 به پرسشنامه خرده مقیاس ارزش تکلیف (پینتریچ و دی گروت, 1991), مقیاس درگیری شناختی (تجدید نظر شده دو عاملی فرایند یادگیری 2F-R-LPQ) (کمبر بیگز و لیونگ, 2004), مقیاس هیجان های پیشرفت قبل از امتحان (AEQ) (پکران, گوئیتز, تیتز و پری, 2005) و مقیاس خودنظم جویی تحصیلی (پینتریچ و دی گروت, 1990), پاسخ دادند. نتایج تحلیل مدل معادلات ساختاری با استفاده از داده های تجربی نشان داد که, پیشرفت تحصیلی به طور مستقیم و غیر مستقیم از متغیرهای پیش بین ارزش تکلیف, درگیری شناختی, هیجان های پیشرفت و خودنظم جوئی تحصیلی تاثیر می پذیرد. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که, تمامی شاخص ها به جز شاخص AGFI (شاخص نیکویی برازش تعدیل شده) در حد بسیار مطلوب گزارش شده اند و مدل با داده ها برازش خوبی دارد و این بیانگر این است که, رابطه خطی بین متغیرها و سازه های مکنون وجود دارد, بنابراین فرضیه کلی پژوهش مبنی بر «الگوی مفروض رابطه علی بین ارزش تکلیف با پیشرفت تحصیلی از طریق میانجیگری درگیری شناختی, هیجان های پیشرفت و خودنظم جوئی تحصیلی برازنده داده ها است» تایید شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیوندی چلیچه، کامران، درتاج، فریبرز، فرخی، نورعلی، و ابراهیمی قوام، صغری. (1396). مدل یابی پیشرفت تحصیلی ریاضی برمبنای, ارزش تکلیف, درگیری شناختی, هیجان های پیشرفت و خود نظم جوئی تحصیلی. فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)، 8(30 )، 1-24. SID. https://sid.ir/paper/214015/fa

    Vancouver: کپی

    شیوندی چلیچه کامران، درتاج فریبرز، فرخی نورعلی، ابراهیمی قوام صغری. مدل یابی پیشرفت تحصیلی ریاضی برمبنای, ارزش تکلیف, درگیری شناختی, هیجان های پیشرفت و خود نظم جوئی تحصیلی. فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)[Internet]. 1396؛8(30 ):1-24. Available from: https://sid.ir/paper/214015/fa

    IEEE: کپی

    کامران شیوندی چلیچه، فریبرز درتاج، نورعلی فرخی، و صغری ابراهیمی قوام، “مدل یابی پیشرفت تحصیلی ریاضی برمبنای, ارزش تکلیف, درگیری شناختی, هیجان های پیشرفت و خود نظم جوئی تحصیلی،” فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)، vol. 8، no. 30 ، pp. 1–24، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214015/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button