مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,438
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی (P4) در افزایش جذب گردشگر (مطالعه موردی شهرک تاریخی ماسوله)

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 125

چکیده

 بازاریابی برای تداوم حیات صنعت گردشگری بسیار ضروری و لازم است. در واقع به وسیله روش های بازاریابی می توان گردشگران را جذب مقاصد مورد نظر کرد. بدیهی است که بهره گیری مناسب از ظرفیت های گردشگری نیازمند مطالعه, بررسی و برنامه ریزی دقیق است. در واقع تدوین یک برنامه جامع و منسجم که جایگاه و وضعیت موجود این صنعت را مشخص نموده و راهکارها و راهبردهای مناسبی را برای رسیدن به وضعیت مطلوب ارائه دهد, لازم و ضروری به نظر می رسد. مدل آمیخته بازاریابی P4 یکی از مباحث مورد توجه در بازاریابی گردشگری و از جمله مفاهیمی است که می تواند در تبیین وضعیت موجود و برنامه ریزی برای رسیدن به وضعیت مطلوب صنعت گردشگری یک منطقه, مورد استفاده قرار گیرد. ترکیب چهار مولفه (مکان, محصول, قیمت و ترفیع) در قالب مدل آمیخته سعی دارد اولا به بررسی تعداد گردشگران ورودی به محدوده در تعطیلات نوروزی سال های 89 تا 94 و ارزیابی وضع موجود مولفه های بازاریابی در شهرک تاریخی ماسوله پرداخته و سپس مولفه های تاثیرگذار بر روند افزایش گردشگر و توسعه گردشگری در محدوده مورد مطالعه را مشخص کند. در این راستا با پیمایش میدانی و روش تحقیق توصیفی و تحلیلی به گردآوری داده بر اساس پرسشنامه محقق ساخته 93 سوالی پرداخته شه است. جامعه آماری شامل گردشگران وارده به محدوده و کارشناسان گردشگری سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گیلان می باشند. پردازش داده ها با نرم افزار spss و با محاسبات درصد فراوانی ها به ارزیابی هر یک از سوالات پرداخته شد. نتایج نشان می دهد در مولفه قیمت تثبیت نرخ کالا و در مولفه ترفیع برگزاری نمایشگاها و در مولفه مکان دسترسی آسان به جاذبه ها و در عامل محصول تنوع مراکز اقامتی از بیشترین اهمیت برخوردار می باشد. از این رو در راستای افزایش جذب گردشگر و خط مشی توسعه گردشگری می بایست برنامه ریزی جامع بازاریابی استراتژیک برای جذب گردشگر انجام شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی کلکوه، سیدعادل، و حبیبی، روزبه. (1394). بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی (P4) در افزایش جذب گردشگر (مطالعه موردی شهرک تاریخی ماسوله). جغرافیایی فضای گردشگری، 4(15)، 105-125. SID. https://sid.ir/paper/214180/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی کلکوه سیدعادل، حبیبی روزبه. بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی (P4) در افزایش جذب گردشگر (مطالعه موردی شهرک تاریخی ماسوله). جغرافیایی فضای گردشگری[Internet]. 1394؛4(15):105-125. Available from: https://sid.ir/paper/214180/fa

    IEEE: کپی

    سیدعادل حسینی کلکوه، و روزبه حبیبی، “بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی (P4) در افزایش جذب گردشگر (مطالعه موردی شهرک تاریخی ماسوله)،” جغرافیایی فضای گردشگری، vol. 4، no. 15، pp. 105–125، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214180/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button