مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

928
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

852
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری بر اساس روش های اطلاعات متقابل (مطالعه موردی: استان سیستان و بلوچستان)

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 49

چکیده

 صنعت گردشگری سومین صنعت مولد شغل و سرمایه بعد از صنعت نفت و خودروسازی می باشد. به همین دلیل در دهه های اخیر بسیاری از دولت ها, مسئولین اقتصادی و صاحب نظران با حساسیت بیشتری به گسترش این صنعت روی آورده اند و در تلاش هستند سهم بیشتری از بازار جهانی این صنعت را برای جوامع خود به ارمغان ببرند. گردشگری همچون سایر صنایع نیازمند مدیریت است, مدیریت در این صنعت شامل پیش بینی نیازها و جلب رضایت گردشگران فعلی و آتی است. به طوری که اساساً عرضه کنندگان خدمات این صنعت را در رقابت با یکدیگر قرار داده است. گردشگری در چند دهه اخیر به یکی از مهمترین بخش های فعالیت اقتصادی کشور ها تبدیل شده است. این صنعت به عنوان یک سیستم جهانی بخش قابل توجهی از تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده است. پژوهش حاضر از نظر هدف یک تحقیق کاربردی است که به روش توصیفی-تحلیلی انجام گرفته است. برای گردآوری داده ها از دو روش کتابخانه ای و اسنادی و همچنین از روش های میدانی و مشاهده مستقیم استفاده شده است. سپس به منظور تحلیل روابط شاخص های مورد مطالعه از تکنیک های انتخاب ویژگی یا تحلیل های اطلاعات متقابل بهره گرفته شد. در مجموع می توان گفت که نتایج حاصل از تحلیل انتخاب ویژگی بیانگر این بوده است که عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری از دیدگاه مردم تبلیغات با 701/, از دیدگاه مسئولین مشارکت با 679/ و از دیدگاه گردشگران مدیریت با 677/ دارای بیشترین اهمیت است. از این رو مدیریت کلان در بحث صنعت گردشگری از مهمترین مؤلفه های موفقیت در این صنعت نو ظهور می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانتیغ پور، علی، شفیعی، محمدرضا، و علیجانی علیجان وند، رقیه. (1397). بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری بر اساس روش های اطلاعات متقابل (مطالعه موردی: استان سیستان و بلوچستان). جغرافیایی فضای گردشگری، 7(27 )، 35-49. SID. https://sid.ir/paper/214198/fa

    Vancouver: کپی

    جهانتیغ پور علی، شفیعی محمدرضا، علیجانی علیجان وند رقیه. بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری بر اساس روش های اطلاعات متقابل (مطالعه موردی: استان سیستان و بلوچستان). جغرافیایی فضای گردشگری[Internet]. 1397؛7(27 ):35-49. Available from: https://sid.ir/paper/214198/fa

    IEEE: کپی

    علی جهانتیغ پور، محمدرضا شفیعی، و رقیه علیجانی علیجان وند، “بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری بر اساس روش های اطلاعات متقابل (مطالعه موردی: استان سیستان و بلوچستان)،” جغرافیایی فضای گردشگری، vol. 7، no. 27 ، pp. 35–49، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214198/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button