مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,264
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر کیفیت خدمات و رضایت مندی بر وفاداری مشتریان هتل های استان کردستان

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 129

چکیده

 مشتریان هر سازمانی کانون توجه آن سازمان قرار دارند. از این رو درک و فهم انتظارات مشتریان به منظور ارضای نیازهایشان و ارائه خدمات مناسب و حتی کیفیت برتر و فراتر از آن برای سازمان های خدماتی امری اجتناب ناپذیر است. صنعت هتل داری نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و بر حسب روش, توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را همه مشتریان دائمی هتل های استان کردستان تشکیل داده که در سال دست کم یک شب در هتل اقامت داشته اند. از آنجا که آمار دقیقی از حجم جامعه مشتریان هتل های استان در دسترس نیست و جامعه نامحدود است, لذا بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه پژوهش تعیین و 384 بر آورد شد. روش نمونه گیری ساده و طبقه بندی شده است. متغیر وابسته پژوهش, وفاداری مشتری است که به وسیله متغیرهای کیفیت خدمات (مستقل) و رضایتمندی مشتری (میانجی) بر اساس پرسشنامه سرکوآل و مقیمی (1392) سنجیده شد. به منظور بررسی فرضیات از ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که از نظر مشتریان کیفیت خدمات در سطح متوسط به بالایی ارائه شده است. همچنین داده ها بیانگر رضایتمندی و وفاداری مشتریان است. نتایج نشان می دهند مؤلفه های کیفیت خدمات و رضایتمندی بر وفاداری مشتری تأثیر معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی جد، سیدمحمد، شافعی، رضا، شریفی، مریم، و محمدی، حیدر. (1397). بررسی تأثیر کیفیت خدمات و رضایت مندی بر وفاداری مشتریان هتل های استان کردستان. جغرافیایی فضای گردشگری، 7(27 )، 111-129. SID. https://sid.ir/paper/214199/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی جد سیدمحمد، شافعی رضا، شریفی مریم، محمدی حیدر. بررسی تأثیر کیفیت خدمات و رضایت مندی بر وفاداری مشتریان هتل های استان کردستان. جغرافیایی فضای گردشگری[Internet]. 1397؛7(27 ):111-129. Available from: https://sid.ir/paper/214199/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد موسوی جد، رضا شافعی، مریم شریفی، و حیدر محمدی، “بررسی تأثیر کیفیت خدمات و رضایت مندی بر وفاداری مشتریان هتل های استان کردستان،” جغرافیایی فضای گردشگری، vol. 7، no. 27 ، pp. 111–129، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214199/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button