مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,387
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معیارهای انتخاب هتل از دیدگاه گردشگران شهر مشهد

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 80

چکیده

 کلان شهر مشهد به واسطه وجود بارگاه امام رضا (ع) همه ساله پذیرای بیش از پانزده میلیون گردشگر و زائر است؛ از بعد عرضه از جمله دغدغه های عمده تصمیم سازان و برنامه ریزان شهری اسکان مسافرین و از دیدگاه تقاضا (گردشگر) انتخاب اقامتگاه مطلوب به لحاظ معیارهای متفاوت موقعیت, امکانات, شهرت, قیمت و کیفیت خدمات ارایه شده است. از این رو, هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی اولویت های انتخاب هتل (نزد گردشگران در شهر مقدس مشهد می باشد. الگوی کلی طرح پژوهش کمی, از بعد هدف کاربردی و در چارچوب روش توصیفی- تحلیلی می باشد. گردآوری اطلاعات مورد نیاز تحقیق از طریق ابزار پرسشنامه محقق ساخته, انجام شده است. جامعه آماری پژوهش, گردشگرانی بوده اند که در مردادماه 93 به مشهد مقدس سفر نموده و در هتل های این شهر اقامت داشته اند. با عنایت به میانگین اقامت حدود 2000 نفر در مرداد ماه و با استفاده از رابطه کوکران, حجم نمونه حدود 200 نفر برآورد گردید. به طور کلی یافته های حاصل از بررسی میزان اهمیت هر یک از متغیرهای اصلی تحقیق نشان می دهد که معیارهای انتخاب هتل از دیدگاه گردشگران در مشهد به ترتیب اولویت عبارتند از: کیفیت خدمات هتل 91.5 درصد, موقعیت جغرافیایی- مکانی, امکانات هتل, هزینه و قیمت خدمات تقریبا با ارزیابی یکسان 76.5 درصد و تصویر عمومی و شهرت هتل 64.5 درصد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جاودان، مجتبی، و فتحی زاده، فرح. (1395). معیارهای انتخاب هتل از دیدگاه گردشگران شهر مشهد. جغرافیایی فضای گردشگری، 5(18)، 59-80. SID. https://sid.ir/paper/214212/fa

    Vancouver: کپی

    جاودان مجتبی، فتحی زاده فرح. معیارهای انتخاب هتل از دیدگاه گردشگران شهر مشهد. جغرافیایی فضای گردشگری[Internet]. 1395؛5(18):59-80. Available from: https://sid.ir/paper/214212/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی جاودان، و فرح فتحی زاده، “معیارهای انتخاب هتل از دیدگاه گردشگران شهر مشهد،” جغرافیایی فضای گردشگری، vol. 5، no. 18، pp. 59–80، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button