مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,957
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,033
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی کارکردهای تاثیرگذار بر الگوهای رفتاری گردشگران در برنامه ریزی بازاریابی گردشگری ایران و آمریکا با استفاده از مدل SWOT

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 26

چکیده

الگوهای رفتاری گردشگران که با هدف ارائه چهارچوبی علمی از چگونگی تعامل میان متغیرها یا عوامل تاثیرگذار بر رفتار مصرف کنندگان طراحی شده اند, می توانند تصمیم گیران و فعالین بازار را در پیش بینی و کنترل رفتار مصرف کنندگان یاری رسانند. هدف از این تحقیق بررسی تطبیقی کارکردهای تاثیرگذار بر الگوهای رفتاری گردشگران در برنامه ریزی بازاریابی گردشگری ایران و آمریکا بوده است. روش تحقیق, تحلیلی - توصیفی بوده و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل SWOT صورت پذیرفت. نتایج نشان داد که در آمریکا 18 قوت, 9 ضعف داخلی, 15 فرصت و 11 تهدید خارجی وجود داشته که پس از بررسی تاثیرات متقابل آنها بر یکدیگر 14 راهبرد متناسب بدست آمد. این در حالی است که در ایران 6 قوت و 12 ضعف داخلی, در کنار 12 فرصت و 7 تهدید عمده خارجی شناسایی و متناسب با نتایج تحلیلی حاصل از تاثیرات متقابل آنها بر بازاریابی گردشگری, 13 راهبرد ارائه گردید. نتایج تحلیلی نیز نشان داد که قوت ها, ضعف ها, فرصت ها و تهدیدات در دو کشور در مواردی مشابه و در برخی دیگر غیر یکسان می باشد. بنابراین طراحی الگوهای رفتاری در برنامه ریزی بازاریابی بعضا نقاط مشترکی دارد اما در بسیاری موارد با توجه به سیاستگذاری ها, فرهنگ, سطح درآمد, سبک زندگی و غیره متفاوت می باشد. بر این اساس می توان در مواردی از رهیافت ها و تجارب بازاریابی آمریکا متناسب با فرهنگ, پتانسیل ها و کارکردهای بازار در ایران بهره برداری نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم زاده، عیسی، و یاری، منیر. (1390). مطالعه تطبیقی کارکردهای تاثیرگذار بر الگوهای رفتاری گردشگران در برنامه ریزی بازاریابی گردشگری ایران و آمریکا با استفاده از مدل SWOT. جغرافیایی فضای گردشگری، 1(1)، 1-26. SID. https://sid.ir/paper/214357/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم زاده عیسی، یاری منیر. مطالعه تطبیقی کارکردهای تاثیرگذار بر الگوهای رفتاری گردشگران در برنامه ریزی بازاریابی گردشگری ایران و آمریکا با استفاده از مدل SWOT. جغرافیایی فضای گردشگری[Internet]. 1390؛1(1):1-26. Available from: https://sid.ir/paper/214357/fa

    IEEE: کپی

    عیسی ابراهیم زاده، و منیر یاری، “مطالعه تطبیقی کارکردهای تاثیرگذار بر الگوهای رفتاری گردشگران در برنامه ریزی بازاریابی گردشگری ایران و آمریکا با استفاده از مدل SWOT،” جغرافیایی فضای گردشگری، vol. 1، no. 1، pp. 1–26، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214357/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button