مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,161
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,073
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل مولفه های تاثیرگذار بر رضایت مندی از مقاصد گردشگری (مورد پژوهی: گردشگران شهرستان قروه)

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 113

چکیده

 گردشگری به عنوان سومین و پاک ترین صنعت هزاره سوم شاخته می شود. رشد صنعت گردشگری در گرو شرایطی است که با مهیا شدن آن چرخه این صنعت خواهد چرخید. از مهم ترین عوامل توسعه صنعت گردشگری؛ افزایش سطح کیفیت خدمات و تسهیلات برای گردشگران است. مادامی که رضایتمندی گردشگران مورد توجه قرار نگیرد, نمی توان به جذب گردشگران امیدوار بود. در همین راستا, محققین, شهرستان قروه را به علت جاذبه های فراوان گردشگری و وجود گردشگران داخلی و خارجی مورد پژوهش قرار داده اند. روش پژوهش به صورت توصیفی - تحلیلی و از لحاظ هدف کاربردی توسعه ای است. حجم نمونه به تعداد 200 پرسشنامه بصورت غیراحتمالی – در دسترس برگزیده شد. داده ها و اطلاعات به صورت کتابخانه ای و میدانی گردآوری شده است. داده ها پس از وارد شدن به نرم افزار spss با آزمون های Tو پیرسون تحلیل شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که کیفیت خدمات و تسهیلات گردشگری در سطح متوسط رو به بالایی قرار دارد. نمره کل T با مقدار 3.22 نشان می دهد که کیفیت خدمات و تسهیلات مطلوب نمی باشد؛ اما بیش از حد متوسط است. بالاترین سطح مربوط به شاخص کیفیت رفتار جامعه میزبان با میانگین 4.24 است. همچنین محاسبه آزمون پیرسون نشان داد که بین کیفیت خدمات و تسهیلات با رضایتمندی گردشگران همبستگی مثبتی و معناداری در تمامی شاخص ها برقرار است و در نهایت رابطه رضایت مندی و جذب گردشگران با ضریب 0.753 محاسبه شد. تاسیس اقامت گاه های مناسب جهت استراحت گردشگران می تواند عاملی جهت رضایت مندی و جذب گردشگران به شهرستان قروه باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آقایی، پرویز، رضویان، محمدتقی، سعیدی راد، مجید، و خرایی، مصطفی. (1394). تحلیل مولفه های تاثیرگذار بر رضایت مندی از مقاصد گردشگری (مورد پژوهی: گردشگران شهرستان قروه). جغرافیایی فضای گردشگری، 4(14)، 97-113. SID. https://sid.ir/paper/214380/fa

Vancouver: کپی

آقایی پرویز، رضویان محمدتقی، سعیدی راد مجید، خرایی مصطفی. تحلیل مولفه های تاثیرگذار بر رضایت مندی از مقاصد گردشگری (مورد پژوهی: گردشگران شهرستان قروه). جغرافیایی فضای گردشگری[Internet]. 1394؛4(14):97-113. Available from: https://sid.ir/paper/214380/fa

IEEE: کپی

پرویز آقایی، محمدتقی رضویان، مجید سعیدی راد، و مصطفی خرایی، “تحلیل مولفه های تاثیرگذار بر رضایت مندی از مقاصد گردشگری (مورد پژوهی: گردشگران شهرستان قروه)،” جغرافیایی فضای گردشگری، vol. 4، no. 14، pp. 97–113، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214380/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button