مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,047
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی بازی های توجهی بر میزان کارکردهای اجرایی و توجه کودکان پیش دبستانی با ناتوانی های یادگیری عصب روانشناختی -تحولی

صفحات

 صفحه شروع 666 | صفحه پایان 672

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی بازی های توجهی بر میزان کارکردهای اجرایی و توجه کودکان پیش دبستانی با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی انجام شد. روش پژوهش حاضر آزمایشی و از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای از بین کودکان پنج تا شش سال شهر اصفهان تعداد 20 نفر با ناتوانی یادگیری عصب روان شناختی انتخاب و به تصادف در 2 گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند, و بازی های توجهی بر روی گروه آزمایش انجام گرفت. ابزارهای مورد استفاده عبارت از آزمون تشخیصی عصب روانشناختی کانرز و مقیاس هوش کودکان پیش از دبستان ریون بود. داده ها با روش آماری تحلیل کواریانس چند متغیری ( مانکوا) مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. یافته ها نشان دادند که بازی های توجهی می تواند روی کارکردهای اجرایی و توجه کودکان پیش دبستانی با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی اثر داشته باشد. نتایج پژوهش نشان داد که بازی های توجهی بر میزان کارکردهای اجرایی و توجه کودکان پیش دبستانی با ناتوانی های عصب روانشناختی تحولی موثر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلمزن، شیما، ملک پور، مختار، و عابدی، احمد. (1393). اثر بخشی بازی های توجهی بر میزان کارکردهای اجرایی و توجه کودکان پیش دبستانی با ناتوانی های یادگیری عصب روانشناختی -تحولی. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، 4(2)، 666-672. SID. https://sid.ir/paper/214396/fa

    Vancouver: کپی

    قلمزن شیما، ملک پور مختار، عابدی احمد. اثر بخشی بازی های توجهی بر میزان کارکردهای اجرایی و توجه کودکان پیش دبستانی با ناتوانی های یادگیری عصب روانشناختی -تحولی. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)[Internet]. 1393؛4(2):666-672. Available from: https://sid.ir/paper/214396/fa

    IEEE: کپی

    شیما قلمزن، مختار ملک پور، و احمد عابدی، “اثر بخشی بازی های توجهی بر میزان کارکردهای اجرایی و توجه کودکان پیش دبستانی با ناتوانی های یادگیری عصب روانشناختی -تحولی،” پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، vol. 4، no. 2، pp. 666–672، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214396/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button