مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری بر سازگاری اجتماعی زنان مبتلا به افسردگی

صفحات

 صفحه شروع 303 | صفحه پایان 309

چکیده

 مطالعه حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری بر سازگاری اجتماعی زنان مبتلا به افسردگی انجام شده است. در این مطالعه 40 بیمار مبتلا به اختلال افسردگی از مراکز و کلینیک های مشاوره و روانپزشکی شهر اصفهان انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل (20 نفر در هر گروه) تقسیم شدند. آموزش مدیریت استرس در گروه مداخله به مدت 8 جلسه 90 دقیقه ای به شیوه شناختی رفتاری انجام پذیرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه فشار روانی کوپر و پرسشنامه سازگاری اجتماعی بود که قبل و یک ماه پس از مداخله در هر دو گروه تکمیل شد. داده های حاصل با استفاده از آنالیز کوواریانس تجزیه و تحلیل گردید. بر اساس نتایج پیش فرض تساوی واریانس ها در خصوص متغیرهای فشار روانی و سازگاری اجتماعی برقرار است. در گروه مداخله نتایج, تفاوت میزان فشار روانی و سازگاری اجتماعی افراد را قبل و بعد از مداخله آموزشی معنادار نشان می دهد (P>0.001). تفاوت بین میانگین های تعدیل شده دو گروه در پس آزمون, در مورد فشار روانی (P>0.001, F=12.45) و سازگاری اجتماعی (P=0.01, F=6.88) نیز معنی دار می باشد. اصل مقاله به صورت متن کامل انگلیسی, در بخش انگلیسی قابل رویت است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسیان، فرحزاد، نجیمی، آرش، قاسمی، غلامرضا، افشار، حمید، و مفتاق، سیدداوود. (1392). بررسی اثربخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری بر سازگاری اجتماعی زنان مبتلا به افسردگی. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، 3(1)، 303-309. SID. https://sid.ir/paper/214409/fa

    Vancouver: کپی

    عباسیان فرحزاد، نجیمی آرش، قاسمی غلامرضا، افشار حمید، مفتاق سیدداوود. بررسی اثربخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری بر سازگاری اجتماعی زنان مبتلا به افسردگی. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)[Internet]. 1392؛3(1):303-309. Available from: https://sid.ir/paper/214409/fa

    IEEE: کپی

    فرحزاد عباسیان، آرش نجیمی، غلامرضا قاسمی، حمید افشار، و سیدداوود مفتاق، “بررسی اثربخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری بر سازگاری اجتماعی زنان مبتلا به افسردگی،” پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، vol. 3، no. 1، pp. 303–309، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214409/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button