مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,309
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی های زبان شناختی در افزایش مهارت های خواندن دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر

صفحات

 صفحه شروع 575 | صفحه پایان 583

چکیده

 چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش بازی های زبان شناختی در افزایش مهارت خواندن دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر بود. روش پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. در جامعه آماری کلیه دانش آموزان پسر کم توان ذهنی طراحی گردیده است. جامعه ی آماری کلیه دانش آموزان پسر کم توان ذهنی پایه دوم مقطع ابتدایی شهرستان مشهد بودند که از بین آن ها 30 دانش آموز به شیوه خوشه ای تصادفی انتخاب و به شیوه تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش20 جلسه 45 دقیقه ای, بازی های زبان شناختی را دریافت کردند. گروه کنترل نیز در لیست انتظار بودند و هیچ مداخله ای دریافت نکردند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های پژوهشگر ساخته ی سرعت خواندن و درک مطلب جمع آوری شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها درسطح توصیفی از آماره های میانگین و انحراف معیار و در سطح استنباطی از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که مهارت واج شناختی و درک مطلب در دانش آموزان کم توان ذهنی که مداخله ی آموزش بازی های زبان شناختی را دریافت کرده بودند, نسبت به دانش آموزان کم توان ذهنی گروه گواه بهبود یافته است (به ترتیب: 001.0>p؛ 001.0>p). از طرفی نیز, سرعت خواندن در دانش آموزان کم توان ذهنی که مداخله ی آموزش بازی های زبان شناختی را دریافت کرده بودند, نسبت به دانش آموزان کم توان ذهنی گروه گواه تغییری نکرده است (102.0>p). با این وجود, می توان نتیجه گرفت که آموزش بازی های زبان شناختی به دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر روش مناسبی برای افزایش مهارت خواندن آن ها است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصغری نکاح، سیدمحسن، علی نژاد، مهدی، محمدپور، هادی، و ابراهیمی، شیما. (1393). اثربخشی بازی های زبان شناختی در افزایش مهارت های خواندن دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، 4(1)، 575-583. SID. https://sid.ir/paper/214422/fa

    Vancouver: کپی

    اصغری نکاح سیدمحسن، علی نژاد مهدی، محمدپور هادی، ابراهیمی شیما. اثربخشی بازی های زبان شناختی در افزایش مهارت های خواندن دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)[Internet]. 1393؛4(1):575-583. Available from: https://sid.ir/paper/214422/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحسن اصغری نکاح، مهدی علی نژاد، هادی محمدپور، و شیما ابراهیمی، “اثربخشی بازی های زبان شناختی در افزایش مهارت های خواندن دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر،” پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، vol. 4، no. 1، pp. 575–583، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214422/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button