مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های روان سنجی مقیاس هزینه تکلیف در دانش آموزان متوسطه دوم شهر قم

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف پژوهش حاضر رواسازی ابزاری برای اندازه گیری هزینه تکلیف در دانش آموزان دوره متوسطه دوم بود. شرکت کنندگان 363 نفر (172 پسر, 191 دختر) از دانش آموزان متوسطه دوم, پایه های دوم و سوم نظری بودند که به روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. همه آنها مقیاس هزینه تکلیف فلاک و دیگران, پرسشنامه های ارزش تکلیف پنتریچ, انگیزه تحصیلی والراند و ارزش تکلیف سمنان را تکمیل کردند. داده ها با تحلیل عاملی تاییدی تحلیل شد. یافته ها نشان داد که یک ساختار چهار عاملی (هزینه تلاش درونی, هزینه از دست دادن فرصت های رقیب, هزینه هیجانی و هزینه تلاش بیرونی) با سازه هزینه تکلیف برازنده هستند.آلفای کرونباخ برای کل مقیاس (0.97) و برای خرده مقیاس هزینه تلاش درونی (0.87), هزینه از دست دادن فرصت های رقیب (0.90), هزینه هیجانی (0.91) و هزینه تلاش بیرونی (0.93) به دست آمد. تحلیل همبستگی نشان داد که بین نمره خرده مقیاس های هزینه های تکلیف و ارزش تکلیف رابطه معنادار در دامنه 0.39- تا 0.48- وجود داشت. نمرات ارزش کسب, ارزش علاقه درونی و ارزش علاقه بیرونی با مولفه های هزینه تکلیف رابطه معنادار در دامنه 0.35- تا 0.56- داشتند. خرده مقیاس های هزینه تکلیف و بی انگیزگی رابطه معنادار در دامنه بین 0.22 تا 0.29 نشان دادند. نتایج به دست آمده نشان داد نسخه فارسی مقیاس هزینه تکلیف در جامعه دانش آموزان از ویژگی های روان سنجی قابل قبولی برخوردار است و می توان از آن به عنوان ابزاری معتبر در پژوهش های روان شناسی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدسی، احمد، طالع پسند، سیاوش، رضایی، علی محمد، و محمدی فر، محمدعلی. (1396). ویژگی های روان سنجی مقیاس هزینه تکلیف در دانش آموزان متوسطه دوم شهر قم. اندازه گیری تربیتی، 7(28 )، 97-120. SID. https://sid.ir/paper/214597/fa

    Vancouver: کپی

    قدسی احمد، طالع پسند سیاوش، رضایی علی محمد، محمدی فر محمدعلی. ویژگی های روان سنجی مقیاس هزینه تکلیف در دانش آموزان متوسطه دوم شهر قم. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1396؛7(28 ):97-120. Available from: https://sid.ir/paper/214597/fa

    IEEE: کپی

    احمد قدسی، سیاوش طالع پسند، علی محمد رضایی، و محمدعلی محمدی فر، “ویژگی های روان سنجی مقیاس هزینه تکلیف در دانش آموزان متوسطه دوم شهر قم،” اندازه گیری تربیتی، vol. 7، no. 28 ، pp. 97–120، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214597/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button