مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

830
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه درگیری تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر بندرعباس

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 102

چکیده

 در پژوهش های اخیر, درگیری تحصیلی, به عنوان یکی از سازه های موثر بر پیشرفت تحصیلی مورد توجه قرار گرفته است. یکی از چالشهای موجود در زمینه مطالعه این سازه, سنجش و ارزیابی این متغیر و مولفه های آن بوده است. هدف از مطالعه حاضر, بررسی و انطباق شاخصهای روایی و پاپایی پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو و تسنگ, بر روی نمونه ای از دانش آموزان پسر و دختر دبیرستانی شهر بندرعباس بوده است. آزمودنی های پژوهش, 364 دانش آموز سال اول متوسطه بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش, پرسشنامه 22 ماده ای درگیری تحصیلی بود. جهت بررسی روایی پرسشنامه, از روش تحلیل عامل تاییدی استفاده شد. پس از انجام تحلیل عاملی, ساختار عاملی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت. همچنین بررسی پاپایی پرسشنامه نیز ضریب آلفا برابر با 0.87 به دست داد. به طور کلی نتایج پژوهش نشان داد که پرسشنامه درگیری تحصیلی, جهت سنجش این متغیر و مولفه های آن, در بین دانش آموزان دبیرستانی شهر بندرعباس مناسب است و می تواند تا حدودی نیازهای موجود را بر طرف نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی علیزاده، کبری، رفیعی پور، امین، و سماوی، سیدعبدالوهاب. (1395). بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه درگیری تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر بندرعباس. اندازه گیری تربیتی، 6(24 )، 83-102. SID. https://sid.ir/paper/214638/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی علیزاده کبری، رفیعی پور امین، سماوی سیدعبدالوهاب. بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه درگیری تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر بندرعباس. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1395؛6(24 ):83-102. Available from: https://sid.ir/paper/214638/fa

    IEEE: کپی

    کبری حاجی علیزاده، امین رفیعی پور، و سیدعبدالوهاب سماوی، “بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه درگیری تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر بندرعباس،” اندازه گیری تربیتی، vol. 6، no. 24 ، pp. 83–102، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214638/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button