مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,453
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

944
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شاخص های روان سنجی پرسشنامه شایستگی هیجانی-اجتماعی دانش آموزان (SECQ)

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 101

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه شایستگی هیجانی-اجتماعی دانش آموزان (SECQ), انجام گرفت. روش: حجم نمونه این پژوهش 518 دانش موز دختر دبیرستانی بود که به روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای از بین مدارس دولتی دوره دوم متوسطه شهر تهران انتخاب شدند و به پرسشنامه پاسخ دادند. یافته ها: نتایج تحلیل عاملی اکتشافی با روش مؤلفه های اصلی, علاوه بر عامل کلی شایستگی هیجانی-اجتماعی, 5 عامل (خودآگاهی, آگاهی اجتماعی, خود مدیریتی, مدیریت رابطه و تصمیم گیری مسئولانه) را برای پرسشنامه شایستگی هیجانی-اجتماعی دانش آموزان (SECQ), تاییدکرد. برای بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ و روش باز آزمایی و برای تعیین روایی عاملی آن از روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. نتایج نشان داد که پرسشنامه از همسانی درونی قابل قبولی برخوردار است و ضرایب آلفای کرونباخ در زیر مقیاس های آن بین 0/77 تا 0/80 است. اعتبار پرسشنامه از طریق باز آزمایی 0/86که در سطح p

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امام قلی وند، فاطمه، کدیور، پروین، و شریفی، حسن پاشا. (1397). شاخص های روان سنجی پرسشنامه شایستگی هیجانی-اجتماعی دانش آموزان (SECQ). اندازه گیری تربیتی، 9(33 )، 79-101. SID. https://sid.ir/paper/214695/fa

    Vancouver: کپی

    امام قلی وند فاطمه، کدیور پروین، شریفی حسن پاشا. شاخص های روان سنجی پرسشنامه شایستگی هیجانی-اجتماعی دانش آموزان (SECQ). اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1397؛9(33 ):79-101. Available from: https://sid.ir/paper/214695/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه امام قلی وند، پروین کدیور، و حسن پاشا شریفی، “شاخص های روان سنجی پرسشنامه شایستگی هیجانی-اجتماعی دانش آموزان (SECQ)،” اندازه گیری تربیتی، vol. 9، no. 33 ، pp. 79–101، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214695/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button