Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

320
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

469
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های روانسنجی تکلیف کتاب تصویر: مطالعه مقدماتی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 173

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی روایی و پایایی آزمون دوراندیشی رویدادی انجام گرفت. این پژوهش در زمره تحقیقات غیر آزمایشی است که به صورت توصیفی-تحلیلی انجام یافته است. جامعه آماری این پژوهش, کلیه کودکان 3, 4 و 5 سال دارای کارکردهای اجرایی پایین در مهد کودک ها شهر اهواز در سال 1397 بود که حجم نمونه ای به تعداد 60 کودک به روش نمونه گیری تصادفی تک مرحله, انتخاب شدند و به آزمون دوراندیشی رویدادی (اتنس و ملتزف, 2005) پاسخ دادند. برای بررسی پایایی ابزار از شاخص پایایی ارزیاب ها و روش کاپا و ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد و برای تعیین روایی ابزار, از روش های آماری تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون دوجمله ای استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که همبستگی بین نمره گذاری دو ارزیاب در بخش غیر کلامی 00/1 و در بخش کلامی 99/0 و مقدار ضریب همبستگی کاپا بین ارزیاب ها برای هر یک از سناریوها بین 94/0 و00/1 و ضریب آلفای کرونباخ 75/0 بود. در بررسی روایی آزمون, نتایج آزمون دو جمله ای نشان داد که میزان پاسخ صحیح کودکان بر حسب سن به طور معنادار بالاتر از مقدار پاسخ بر حسب شانس بود. همچنین, نتایج تحلیل واریانس نشان داد که بین میانگین نمره کودکان بر حسب سن تفاوت معنی داری وجود نداشت و آزمون شفه نشان داد که کودکان 3 ساله نسبت به کودکان 4 و 5 ساله نمرات پایین تری به دست آوردند اما بین کودکان 4 ساله و 5 ساله تفاوت معناداری مشاهده نگردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدیاری، قاسم، بهروزی، ناصر، شهنی ییلاق، منیجه، و مکتبی، غلامحسین. (1397). ویژگی های روانسنجی تکلیف کتاب تصویر: مطالعه مقدماتی. اندازه گیری تربیتی، 9(33 )، 155-173. SID. https://sid.ir/paper/214696/fa

    Vancouver: کپی

    محمدیاری قاسم، بهروزی ناصر، شهنی ییلاق منیجه، مکتبی غلامحسین. ویژگی های روانسنجی تکلیف کتاب تصویر: مطالعه مقدماتی. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1397؛9(33 ):155-173. Available from: https://sid.ir/paper/214696/fa

    IEEE: کپی

    قاسم محمدیاری، ناصر بهروزی، منیجه شهنی ییلاق، و غلامحسین مکتبی، “ویژگی های روانسنجی تکلیف کتاب تصویر: مطالعه مقدماتی،” اندازه گیری تربیتی، vol. 9، no. 33 ، pp. 155–173، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214696/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا