مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,949
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,109
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری از برقراری ارتباط با بیماران

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 14

چکیده

 مقدمه: مهارت برقراری ارتباط دانشجویان پرستاری سبب افزایش رضایتمندی آن هادر ارائه مراقبت می شود. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی برمیزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری ازبرقراری ارتباط با بیماران انجام شد.روش کار: پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی با یک گروه, به روش پیش آزمون وپس آزمون انجام شد. تعداد نمونه ها 35 نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر درسال تحصیلی 94- 93 بود (200 نفر) که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. اطلاعات از طریق پرسشنامه سه قسمتی جمع آوری گردید: اطلاعات جمعیت شناختی, «آزمون مهارت های ارتباطی کوئین دام (Queen-Dom Communication Skills Test) که روایی و پایایی آن در مطالعات گذشته سنجیده شده و پرسشنامه پژوهشگر ساخته «رضایت دانشجویان پرستاری در برقراری ارتباط با بیماران» (Nursing Students Satisfaction in Communicating with Patients) بود. روایی پرسشنامه به روش روایی محتوا با نظر خواهی از 10 تن از مدرسین دانشگاه آزاد اسلامی تهران و پایایی آن با آلفای کرونباخ با 10 نفر از دانشجویان محاسبه شد. داده ها با نرم افزار اس پس اس اس نسخه 21 تحلیل شد.یافته ها: میانگین رضایتمندی دانشجویان پرستاری در برقراری ارتباط با بیماران بستری و ابعاد آن درپیش آزمون از 2.48 برای شرایط بالینی بیمار (کمترین) تا 3.46 برای ارتباط کلامی با بیماران (بیشترین) بود. در پس آزمون میانگین متغیرها 3.68 برای شرایط بالینی بیمار تا 4.50 برای ارتباط کلامی با بیماران بود. میانگین رضایتمندی در پس آزمون بیشترازحد متوسط بود (P<0.05).نتیجه گیری: آموزش مهارت ارتباطی به دانشجویان پرستاری سیب افزایش رضایتمندی آن ها در برقراری ارتباط با بیماران می شود. توصیه می گردد مسوولان و مدرسان پرستاری به آموزش مهارت های ارتباطی در دروس نظری و عملی توجه بیشتری نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ثابت دیزکوهی، شکوفه، نصرآبادی، طاهره، و ابراهیمی ابیانه، ابراهیم. (1395). تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری از برقراری ارتباط با بیماران. مدیریت ارتقای سلامت، 6(1)، 8-14. SID. https://sid.ir/paper/215707/fa

    Vancouver: کپی

    ثابت دیزکوهی شکوفه، نصرآبادی طاهره، ابراهیمی ابیانه ابراهیم. تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری از برقراری ارتباط با بیماران. مدیریت ارتقای سلامت[Internet]. 1395؛6(1):8-14. Available from: https://sid.ir/paper/215707/fa

    IEEE: کپی

    شکوفه ثابت دیزکوهی، طاهره نصرآبادی، و ابراهیم ابراهیمی ابیانه، “تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری از برقراری ارتباط با بیماران،” مدیریت ارتقای سلامت، vol. 6، no. 1، pp. 8–14، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215707/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button