مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,281
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

660
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ضرورت تحقق راهبرد کلان توسعه صادرات: بررسی استراتژی های بازاریابی صادرات چای ایران

صفحات

 صفحه شروع 249 | صفحه پایان 276

چکیده

 امروزه روابط بین الملل از روابط تجاری بین کشور ها تاثیر زیادی گرفته است. به طوری که در ارتباط و مذاکرات بین دولتها مباحث اقتصادی و به خصوص تجارت سهم بسزایی دارد. به­ طوری­ که کشورهای توسعه­ یافته از طریق توسعه تجارت و نفوذ در بازارهای جهانی, موفق به مقاوم­ سازی و رشد اقتصادی خود شده­ اند. در این راستا, صادرات محصولات کشاورزی می­ تواند در رشد و توسعه پایدار کشور و کاهش اتکا به نفت نقش­ آفرینی کند. در بین محصولات کشاورزی تولید شده در ایران, چای نیز یک محصول استراتژیک بوده که ایران توانسته طی سال­ های اخیر سهمی از بازار خارجی را بدست آورد. حال می توان با اتخاذ استراتژی­ های بازاریابی مناسب به سهم بازار بین­ المللی و درآمدی ارزی بیشتری رسید. بدین­ منظور سنجش تأثیر استراتژی­ های بازاریابی بر عملکرد صادراتی چای به­ عنوان هدف در نظر گرفته شد. پژوهش حاضر کاربردی و از نوع پیمایشی-همبستگی است. برای گردآوری داده­ ها, پرسشنامه­ ها به­ روش نمونه­ گیری سهمیه­ ای هدفمند میان خبرگان صنعت چای توزیع و برای آزمون مدل از تحلیل مسیر به کمک نرم­ افزار Amos استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد شاخص­ های برازش مدل­ ها قابل قبول بوده و کلیه فرضیه­ ها به­ روش تحلیل مسیر تأیید گردید. بنابراین برای توسعه همه­ جانبه و پایدار صادرات می­ بایست از استراتژی­ های(بر اساس بهترین مسیر) نفوذ و توسعه بازار(شرکت در نمایشگاه­ های مرتبط در کشور هدف و دعوت و حضور تاجران بازارهای هدف), ورود به بازار خارجی(صادرات مستقیم-شریک تجاری), قیمت­ گذاری, ترفیعی, تمایز محصول و توزیع بهره گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرخ بخت فومنی، علیرضا، میرابی، وحیدرضا، بازایی، قاسمعلی، و امیران، حیدر. (1397). ضرورت تحقق راهبرد کلان توسعه صادرات: بررسی استراتژی های بازاریابی صادرات چای ایران. پژوهش های روابط بین الملل، 8(4 (پیاپی 30) )، 249-276. SID. https://sid.ir/paper/216150/fa

    Vancouver: کپی

    فرخ بخت فومنی علیرضا، میرابی وحیدرضا، بازایی قاسمعلی، امیران حیدر. ضرورت تحقق راهبرد کلان توسعه صادرات: بررسی استراتژی های بازاریابی صادرات چای ایران. پژوهش های روابط بین الملل[Internet]. 1397؛8(4 (پیاپی 30) ):249-276. Available from: https://sid.ir/paper/216150/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا فرخ بخت فومنی، وحیدرضا میرابی، قاسمعلی بازایی، و حیدر امیران، “ضرورت تحقق راهبرد کلان توسعه صادرات: بررسی استراتژی های بازاریابی صادرات چای ایران،” پژوهش های روابط بین الملل، vol. 8، no. 4 (پیاپی 30) ، pp. 249–276، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216150/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button