Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

443
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

544
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر انگیزشی بازخورد عمومی و غیرعمومی بر یادگیری حرکتی دانش-آموزان دختر دوازده ساله

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 154

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تاثیر انگیزشی بازخورد عمومی و غیر عمومی بر یادگیری حرکتی دانش آموزان دختر دوازده ساله است. گروه نمونه این پژوهش نیمه تجربی, شامل چهل دانش آموز دختر دوازده ساله بود که به طور تصادفی با تعداد برابر در دو گره بازخورد عمومی (G-FB) و بازخورد غیرعمومی (NG-FB) قرار گرفتند. از یک آزمون ضربه با پای ترجیحی به توپ فوتبال سایز متناسب به اهداف مربعی شکلی که به صورت 50 در 50 سانتی متر بر روی دیوار و مماس با زمین بود, به عنوان ابزار استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل نتایج داده های دقت آزمودنی ها از روش تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر در قالب یک طرح 2 4 (گروه * بلوک) برای مرحله اکتساب و یک طرح 2 2 (گروه * بلوک) برای مرحله بازخورد منفی و مرحله یادداری فوری از نظر آماری استفاده شد. نتایج نشان داد که هر دو گروه آزمایشی نمرات دقت مشابهی را در روند اکتساب تکلیف به دست آوردند, ولی در مرحله بازخورد منفی و آزمون یادداری فوری گروه بازخورد غیرعمومی نتایج بهتری در دقت ضربات به اهداف کسب کرده اند. به نظر می رسد هر چند که ممکن است جملات مختلف بازخورد تاثیر فوری بر عملکرد نداشته باشد, ولی می تواند عملکرد حرکتی, یادگیری و انگیزه افراد را تحت تاثیر بگذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیزاده، لیلی، سادات حسینی، فاطمه، و صفری، حدیث. (1398). تاثیر انگیزشی بازخورد عمومی و غیرعمومی بر یادگیری حرکتی دانش-آموزان دختر دوازده ساله. روانشناسی مدرسه، 8(3 (پیاپی 31) )، 141-154. SID. https://sid.ir/paper/216625/fa

    Vancouver: کپی

    علیزاده لیلی، سادات حسینی فاطمه، صفری حدیث. تاثیر انگیزشی بازخورد عمومی و غیرعمومی بر یادگیری حرکتی دانش-آموزان دختر دوازده ساله. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(3 (پیاپی 31) ):141-154. Available from: https://sid.ir/paper/216625/fa

    IEEE: کپی

    لیلی علیزاده، فاطمه سادات حسینی، و حدیث صفری، “تاثیر انگیزشی بازخورد عمومی و غیرعمومی بر یادگیری حرکتی دانش-آموزان دختر دوازده ساله،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31) ، pp. 141–154، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216625/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا