مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,317
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,065
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین حساسیت اضطرابی و باورهای فراشناختی با اضطراب امتحان در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 25

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین حساسیت اضطرابی و باورهای فراشناختی با اضطراب امتحان در دانش آموزان انجام شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان نقده در سال تحصیلی 95-1396 تشکیل-دادند که تعداد 290 دانش آموز با روش تصادفی خوشه ای چندمرحله ای, به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از مقیاس اضطراب امتحان, پرسشنامه فراشناخت و پرسشنامه ی حساسیت اضطرابی استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون در SPSS21 انجام شد. یافته ها نشان داد که بین باورهای فراشناختی و حساسیت اضطرابی با اضطراب امتحان رابطه معنادار وجود دارد (001/0p<). همچنین نتایج تحلیل رگرسیون آشکار کرد که تقریباً 21 درصد از واریانس اضطراب امتحان براساس متغیرهای باورهای فراشناختی و حساسیت اضطرابی قابل پیش بینی است. بنابراین می توان نتیجه گیری کرد که با افزایش باورهای فراشناختی و حساسیت اضطرابی بر میزان اضطراب امتحان افزوده می شود. به عبارت دیگر باورهای فراشناخت و حساسیت اضطرابی از متغیرهای مهم در اضطراب امتحان دانش آموزان است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افشاری، علی، و هاشمی، زهره. (1398). بررسی رابطه بین حساسیت اضطرابی و باورهای فراشناختی با اضطراب امتحان در دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 8(1 (پیاپی 29) )، 7-25. SID. https://sid.ir/paper/216687/fa

    Vancouver: کپی

    افشاری علی، هاشمی زهره. بررسی رابطه بین حساسیت اضطرابی و باورهای فراشناختی با اضطراب امتحان در دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(1 (پیاپی 29) ):7-25. Available from: https://sid.ir/paper/216687/fa

    IEEE: کپی

    علی افشاری، و زهره هاشمی، “بررسی رابطه بین حساسیت اضطرابی و باورهای فراشناختی با اضطراب امتحان در دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 1 (پیاپی 29) ، pp. 7–25، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216687/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button