مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,393
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خصوصیات روان سنجی مقیاس تجربه قلدری-قربانی سایبری در دانش-آموزان

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 57

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی خصوصیات روان سنجی مقیاس تجربه قلدری-قربانی شدن سایبری در دانش آموزان بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه شهرستان پارس آباد (1532نفر) که در سال تحصیلی 95-96 مشغول به تحصیل بودند, تشکیل می داد. بدین منظور, 420 نفر از دانش آموزان (245 پسر و 175 دختر) به روش تصادفی ساده انتخاب شدند و به پرسشنامه تجربه قلدری-قربانی سایبری (آنتونیادو و همکاران, 2016) پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از روش های ضریب همسانی درونی, اعتبار بازآزمایی و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. داده ها با کمک نرم افزارهای SPSS 24 و LISREL 8. 8 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که ضریب آلفای کرونباخ برای عامل قلدری سایبری قربانی سایبری و برای کل مقیاس به ترتیب 75/0, 78/0 و 79/0 به دست آمد. شاخص های تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که این مدل از برازش مناسبی برخوردار است (92/0=CFI, 91/0=NFI و 071/0=RMSEA). در نتیجه می توان گفت که این مقیاس ابزار مناسبی جهت ارزیابی رفتار قلدری سایبری و قربانی سایبری در جمعیت نوجوانان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بشرپور، سجاد، و زردی گیگلو، بهمن. (1398). خصوصیات روان سنجی مقیاس تجربه قلدری-قربانی سایبری در دانش-آموزان. روانشناسی مدرسه، 8(1 (پیاپی 29) )، 43-57. SID. https://sid.ir/paper/216690/fa

    Vancouver: کپی

    بشرپور سجاد، زردی گیگلو بهمن. خصوصیات روان سنجی مقیاس تجربه قلدری-قربانی سایبری در دانش-آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(1 (پیاپی 29) ):43-57. Available from: https://sid.ir/paper/216690/fa

    IEEE: کپی

    سجاد بشرپور، و بهمن زردی گیگلو، “خصوصیات روان سنجی مقیاس تجربه قلدری-قربانی سایبری در دانش-آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 1 (پیاپی 29) ، pp. 43–57، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216690/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button