Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,176
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,343
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط حرمت خود و خودکارآمدی با اضطراب ریاضی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 26

چکیده

 هدف این مطالعه تعیین ارتباط حرمت خود و خودکارآمدی با اضطراب ریاضی دانش آموزان بود. این پژوهش مطالعه همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان سال دوم متوسطه شهر اردبیل در سال 1388 است. آزمودنی های پژوهش شامل 480 دانش آموز دختر و پسر بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس های اضطراب ریاضی و حرمت خود و خودکارآمدی استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که مولفه های حرمت خود و خودکارآمدی با اضطراب ریاضی دانش آموزان همبستگی معنی داری دارند (P<0.001). تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که متغیرهای حرمت خود, خودکارآمدی تحصیلی و خودکارآمدی هیجانی به ترتیب قوی ترین پیش بینی کننده اضطراب ریاضی در دانش آموزان است. نتایج مطالعه نشان داد که اضطراب ریاضی دانش آموزان دختر به طور معناداری از اضطراب ریاضی دانش آموزان پسر بیشتر است (P<0.01). همچنین نتایج نشان داد که بین اضطراب ریاضی دانش آموزان رشته های ریاضی و تجربی با علوم انسانی تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.001).

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آقاجانی، سیف اله، خرمایی، فرهاد، رجبی، سعید، و رستم اوغلی خیاوی، زهرا. (1391). ارتباط حرمت خود و خودکارآمدی با اضطراب ریاضی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 1(3)، 6-26. SID. https://sid.ir/paper/216697/fa

Vancouver: کپی

آقاجانی سیف اله، خرمایی فرهاد، رجبی سعید، رستم اوغلی خیاوی زهرا. ارتباط حرمت خود و خودکارآمدی با اضطراب ریاضی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1391؛1(3):6-26. Available from: https://sid.ir/paper/216697/fa

IEEE: کپی

سیف اله آقاجانی، فرهاد خرمایی، سعید رجبی، و زهرا رستم اوغلی خیاوی، “ارتباط حرمت خود و خودکارآمدی با اضطراب ریاضی دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 1، no. 3، pp. 6–26، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216697/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا