Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,420
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,686
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی فشار اجتماعی و حساسیت به طرد در دانش آموزان با و بدون لکنت زبان

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 38

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش مقایسه فشار اجتماعی و حساسیت به طرد در دانش آموزان با و بدون لکنت زبان بود. روش این پژوهش علی مقایسه ای بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان مبتلا به لکنت زبان بر اساس DSM-5 بودند که 20 دانش آموز مبتلا به لکنت زبان را با استفاده از روش نمونه گیری سرشماری و 20 نفر از افراد عادی نیز به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. سپس به پرسشنامه های مقیاس اجتناب و آشفتگی اجتماعی و حساسیت به طرد پاسخ دادند. داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس و نرم افزارSPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که افراد مبتلا به لکنت زبان نسبت به افراد عادی نمرات بالاتری در فشار اجتماعی, ترس از ارزیابی منفی, اضطراب اجتماعی و حساسیت به طرد داشتند. نتایج نشان داد که 71 درصد از تفاوت بین دو گروه ها توسط فشار اجتماعی و حساسیت به طرد تعیین می شود. بنابراین دانش آموزان مبتلا به لکنت زبان فشار به دلیل فشار های اجتماعی که تحمل می کنند و همچنین حساسیتی که نسبت به طرد شدن دارند مستعد این هستند که مشکلات شان افزایش یافته و سرخورده شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پلنگی، ابوالفضل، حبیبی، یاسر، و قاسمی نژاد، محمدعلی. (1395). مقایسه ی فشار اجتماعی و حساسیت به طرد در دانش آموزان با و بدون لکنت زبان. روانشناسی مدرسه، 5(3 (پیاپی 19))، 24-38. SID. https://sid.ir/paper/216709/fa

    Vancouver: کپی

    پلنگی ابوالفضل، حبیبی یاسر، قاسمی نژاد محمدعلی. مقایسه ی فشار اجتماعی و حساسیت به طرد در دانش آموزان با و بدون لکنت زبان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1395؛5(3 (پیاپی 19)):24-38. Available from: https://sid.ir/paper/216709/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل پلنگی، یاسر حبیبی، و محمدعلی قاسمی نژاد، “مقایسه ی فشار اجتماعی و حساسیت به طرد در دانش آموزان با و بدون لکنت زبان،” روانشناسی مدرسه، vol. 5، no. 3 (پیاپی 19)، pp. 24–38، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216709/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا