Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,903
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,074
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های مقابله با هیجانات ناخوشایند بر پرخاشگری رابطه ای و آشکار دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 148 | صفحه پایان 166

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت مقابله با هیجانات ناخوشایند بر کاهش پرخاشگری رابطه ای و آشکار دانش آموزان بود. این مطالعه به صورت نیمه آزمایشی انجام شد. جامعه آماری شامل تمام دانش آموزان کانون پرورش فکری استان تهران در مقطع دبستان و مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 1392-93 بود. تعداد 217 دانش آموز (118 دختر و 99 پسر) به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به پرسشنامه پرخاشگری رابطه ای و آشکار شهیم پاسخ دادند. سپس تعداد 68 دانش آموز با توجه به نقطه برش پرسشنامه دارای پرخاشگری بودند که از این تعداد 30 دانش آموز (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه کنترل) به طور تصادفی برای مطالعه انتخاب شدند. گروه آزمایش به مدت 6 جلسه هفتگی, آموزش مهارت مقابله با هیجانات ناخوشایند را دریافت کردند. داده ها با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس چندمتغیری تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد که آموزش مهارت مقابله با هیجانات ناخوشایند در کاهش پرخاشگری رابطه ای و آشکار دانش آموزان موثر است (P<0.05). با توجه به نتایج پژوهش حاضر مهارت مقابله با هیجانات ناخوشایند می تواند به عنوان یک راه حل آموزشی مناسب جهت تغییر بر افکار و هیجانات و رفتارهای کودکان پرخاشگر پیشنهاد گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علی اکبری دهکردی، مهناز، و چراغی بیدقی، فرشاد. (1395). اثربخشی آموزش مهارت های مقابله با هیجانات ناخوشایند بر پرخاشگری رابطه ای و آشکار دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 5(3 (پیاپی 19))، 148-166. SID. https://sid.ir/paper/216713/fa

    Vancouver: کپی

    علی اکبری دهکردی مهناز، چراغی بیدقی فرشاد. اثربخشی آموزش مهارت های مقابله با هیجانات ناخوشایند بر پرخاشگری رابطه ای و آشکار دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1395؛5(3 (پیاپی 19)):148-166. Available from: https://sid.ir/paper/216713/fa

    IEEE: کپی

    مهناز علی اکبری دهکردی، و فرشاد چراغی بیدقی، “اثربخشی آموزش مهارت های مقابله با هیجانات ناخوشایند بر پرخاشگری رابطه ای و آشکار دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 5، no. 3 (پیاپی 19)، pp. 148–166، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216713/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا