Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,382
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,467
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر حساسیت بین فردی و پرخاشگری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 55

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر میزان حساسیت بین فردی و پرخاشگری دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر تهران بود. طرح پ‍‍‍‍ژوهش آزمایشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل و دوره پیگیری بود, به روش نمونه گیری خوشه ای تعداد 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل (هر گروه 15 نفر) اختصاص یافتند, گروه آزمایش تحت 4 جلسه ی 90 دقیقه ای آموزش حل مساله قرار گرفتند, در پایان جلسات مجددا از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد و پس از 90 روز آزمون پیگیری به عمل آمد. نتایج نیز با آزمون آماری تحلیل کوواریانس با اندازه گیری مکرر تحلیل شد. یافته ها نشان داد که آموزش مهارت حل مساله, میزان حساسیت میان فردی (F= 69.35) با مجذور اتای 0.47 و پرخاشگری (F= 54.73) با مجذور اتای 0.54 را کاهش داد و این مداخله دارای ماندگاری اثر و استمرار بود. می توان نتیجه گرفت که با افزایش دادن توانایی حل مساله, حساسیت بین فردی و پرخاشگری دانش آموزان کاهش می یابد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

تاجری، بیوک. (1395). اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر حساسیت بین فردی و پرخاشگری دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 5(3 (پیاپی 19))، 39-55. SID. https://sid.ir/paper/216716/fa

Vancouver: کپی

تاجری بیوک. اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر حساسیت بین فردی و پرخاشگری دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1395؛5(3 (پیاپی 19)):39-55. Available from: https://sid.ir/paper/216716/fa

IEEE: کپی

بیوک تاجری، “اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر حساسیت بین فردی و پرخاشگری دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 5، no. 3 (پیاپی 19)، pp. 39–55، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216716/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا