Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,530
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,448
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 63

چکیده

 هدف از اجرای پ‍ژوهش بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان شهر تهران بود. با روش پژوهشی نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون از بین کلیه دانش آموزان پایه دوم دبیرستان دختران منطقه 18 شهر تهران که مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 94-93 بودند تعداد 30 نفر از دانش آموزان پایه دوم از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. ابتدا بر روی دوگروه پرسش نامه انگیزش پیشرفت هرمنس اجرا شد, و معدل نوبت اول افراد مشخص شد, سپس بر گروه آزمایش برنامه آموزشی مهارت های اجتماعی طی هشت جلسه یک ساعته انجام و گروه کنترل هیچ برنامه آموزشی دریافت نکردند, در پایان مجددا پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس اجرا و معدل نوبت دوم مقایسه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کواریانس (ANCOVA) استفاده شد. نتایج نشان داد, انگیزش و پیشرفت تحصیلی, گروه آزمایش از دانش آموزان که تحت تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی قرار گرفته اند نسبت به گروه کنترل, بیشتر است. از یافته های این پژوهش می توان برای بهبود پیشرفت تحصیلی و انگیزش پیشرفت دانش آموزان استفاده کرد. بنابراین می توان گفت, هدف همه فعالیت های آموزشی بهبود انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است که در سایه آموزش مهارت های اجتماعی می تواند افزایش معناداری داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رادمنش، عصمت، و سعدی پور، اسماعیل. (1396). اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران. روانشناسی مدرسه، 6(2 )، 44-63. SID. https://sid.ir/paper/216735/fa

    Vancouver: کپی

    رادمنش عصمت، سعدی پور اسماعیل. اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1396؛6(2 ):44-63. Available from: https://sid.ir/paper/216735/fa

    IEEE: کپی

    عصمت رادمنش، و اسماعیل سعدی پور، “اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران،” روانشناسی مدرسه، vol. 6، no. 2 ، pp. 44–63، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216735/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا