Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,271
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

711
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش ویژگی های سازمانی مدارس بر اعتماد و رفتار شهروندی سازمانی معلمان

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 103

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه و پیش بینی اعتماد و رفتار شهروندی سازمانی معلمان از طریق ویژگی های سازمانی مدارس انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان مدارس متوسطه ناحیه دو آموزش و پرورش شهر ارومیه بوده که از میان آنان 159 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بوده و برای گردآوری داده ها از پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی, فرهنگ سازمانی و پرسشنامه رسمیت سازمانی استفاده شد. داده های به دست آمده از طریق روش همبستگی و تحلیل رگرسیون به روش گام به گام مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین ویژگی های سازمانی مدارس (به غیر از اندازه سازمانی) با اعتماد و رفتار شهروندی معلمان رابطه مثبت معنی دار وجود دارد. از بین ویژگی های سازمانی مدارس, متغیر فرهنگ سازمانی تاثیر معنی دار و مثبتی بر روی اعتماد و رفتار شهروندی دارد. فرهنگ سازمانی 51 درصد واریانس اعتماد کارکنان و 18 درصد واریانس رفتار شهروندی آنان را تبیین نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظم زاده بیطالی، مهدی، و حسنی، محمد. (1394). تبیین نقش ویژگی های سازمانی مدارس بر اعتماد و رفتار شهروندی سازمانی معلمان. روانشناسی مدرسه، 4(2 (پیاپی 14))، 89-103. SID. https://sid.ir/paper/216742/fa

    Vancouver: کپی

    کاظم زاده بیطالی مهدی، حسنی محمد. تبیین نقش ویژگی های سازمانی مدارس بر اعتماد و رفتار شهروندی سازمانی معلمان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1394؛4(2 (پیاپی 14)):89-103. Available from: https://sid.ir/paper/216742/fa

    IEEE: کپی

    مهدی کاظم زاده بیطالی، و محمد حسنی، “تبیین نقش ویژگی های سازمانی مدارس بر اعتماد و رفتار شهروندی سازمانی معلمان،” روانشناسی مدرسه، vol. 4، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 89–103، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216742/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا