Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,677
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,689
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی، هیجانی و تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 48

چکیده

 آموزش مهارت های مثبت اندیشی برای کودکان و نوجوانان, به منظور تقویت و بهبود ارتباط مثبت با خود, ارتباط مثبت با دیگران و زندگی و نیز افزایش عزت نفس و موفقیت تحصیلی آنان بسیار مفید و سودمند به نظر می رسد. با توجه به اهمیت مثبت اندیشی و جنبه های گسترده آن از جمله نقش آن در سازگاری نوجوانان, پژوهش حاضر به بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی, هیجانی و تحصیلی دانش آموزان پرداخت. روش پژوهش, آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری همه دختران دانش آموز دبیرستان های شهر ساری بودند. نمونه آماری تعداد 30 نفر از دانش آموزان که به شیوه تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و در دو گروه 15 نفره آزمایش و گواه قرار گرفتند. ابزار پژوهش, پرسشنامه سازگاری سینگ و سینها بود که قبل و بعد از ارائه آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر گروه آزمایش, برای هر دو گروه گواه و آزمایش اجرا گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی شامل میانگین و انحراف معیار و تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی, هیجانی و تحصیلی دانش آموزان تاثیر معناداری دارد .

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پوررضوی، سیده صغری، و حافظیان، مریم. (1396). اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی, هیجانی و تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 6(1 )، 26-48. SID. https://sid.ir/paper/216758/fa

    Vancouver: کپی

    پوررضوی سیده صغری، حافظیان مریم. اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی, هیجانی و تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1396؛6(1 ):26-48. Available from: https://sid.ir/paper/216758/fa

    IEEE: کپی

    سیده صغری پوررضوی، و مریم حافظیان، “اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی, هیجانی و تحصیلی دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 6، no. 1 ، pp. 26–48، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216758/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا