Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,923
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,069
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی خصوصیات روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 131

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در بین دانش آموزان بود. بدین منظور 350 نفر دانش آموز (130 پسر و 220 دختر) از دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان پارس آباد به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به پرسشنامه همدلی و همدردی پاسخ دادند. داده ها با روش تحلیل عاملی تاییدی و نرم افزار LISREL 8.8 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که ضریب آلفای کرونباخ برای مولفه های همدلی شناختی 0.84, همدلی عاطفی 0.81 و همدردی 0.78 و ضریب آلفای کرونباخ کل پرسشنامه 0.82 به دست آمد. اعتبار باز آزمایی نیز در فاصله 2 هفته اجرا در دامنه 0.71 تا 0.78 به دست آمد. یافته های حاصل از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و مرتبه دوم نشان داد که این مدل از برازش مناسبی برخوردار است (RMSEA=0.056). با توجه به نتایج به دست آمده, می توان گفت که پرسشنامه همدلی و همدردی ابزاری مناسب برای سنجش همدلی و همدردی در دانش آموزان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نریمانی، محمد، فلاحی، وحید، حبیبی، یاسر، و زردی، بهمن. (1396). بررسی خصوصیات روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 6(1 )، 117-131. SID. https://sid.ir/paper/216762/fa

    Vancouver: کپی

    نریمانی محمد، فلاحی وحید، حبیبی یاسر، زردی بهمن. بررسی خصوصیات روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1396؛6(1 ):117-131. Available from: https://sid.ir/paper/216762/fa

    IEEE: کپی

    محمد نریمانی، وحید فلاحی، یاسر حبیبی، و بهمن زردی، “بررسی خصوصیات روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 6، no. 1 ، pp. 117–131، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216762/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا