مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

718
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای (TDCS) بر بهبود کارکردهای شناختی و حل مسأله در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 38

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای (TDCS) بر بهبود کارکردهای شناختی و حل مسأله دانش آموزان انجام شد. پژوهش حاضر از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان در سال تحصیلی 96-1397 تشکیل دادند (1029=N). از این افراد, 30 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و به صورت تصادفی ساده در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) قرار گرفتند. تحریک الکتریکی مستقیم مغز (TDCS) در 10 جلسه برای گروه آزمایش انجام شد. درحالی که آزمودنی های گروه کنترل چنین مداخله ای دریافت نکردند. جهت گردآوری اطلاعات از آزمون شناختی مونترال و آزمون برج لندن استفاده شد. برای آزمون فرضیه پژوهش از آزمون تحلیل کواریانس چند متغیره و یک متغیره استفاده گردید. نتایج نشان داد که تحریک الکتریکی مستقیم مغز(TDCS) موجب افزایش میانگین نمرات عناصر کارکردهای شناختی و عملکرد حل مسأله دانش آموزان شده است (01/0>P). با استفاده از رویکرد درمانی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه-ای می توان حل مسأله و کارکرد شناختی دانش آموزان را بهبود بخشید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقاجانی، سیف اله، طاهری فرد، مینا، و علیزاده گورادل، جابر. (1397). اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای (TDCS) بر بهبود کارکردهای شناختی و حل مسأله در دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 7(4 (پیاپی 28) )، 20-38. SID. https://sid.ir/paper/216768/fa

    Vancouver: کپی

    آقاجانی سیف اله، طاهری فرد مینا، علیزاده گورادل جابر. اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای (TDCS) بر بهبود کارکردهای شناختی و حل مسأله در دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1397؛7(4 (پیاپی 28) ):20-38. Available from: https://sid.ir/paper/216768/fa

    IEEE: کپی

    سیف اله آقاجانی، مینا طاهری فرد، و جابر علیزاده گورادل، “اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای (TDCS) بر بهبود کارکردهای شناختی و حل مسأله در دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28) ، pp. 20–38، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216768/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button