مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,866
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,232
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای رابطه نیازهای بنیادی روان شناختی خود تعیین گری و سازگاری فردی در دانش آموزان تیزهوش و عادی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 45

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی مقایسه ای رابطه نیازهای بنیادی روان شناختی خودتعیین گری و سازگاری فردی دانش آموزان تیزهوش و عادی می باشد. روش پژوهش, توصیفی و از نوع پیمایشی است. بدین منظور280 نفر از دانش آموزان تیزهوش و عادی مدارس شهر زاهدان با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شدند و به پرسشنامه های شخصیت کالیفرنیا و مقیاس نیازهای روان شناختی اساسی پاسخ دادند. نتایج نشان داد, خودتعیین گری دانش آموزان عادی از تیزهوش بیشتر است. اما دانش آموزان از نظر سازگاری فردی, باهم تفاوت معناداری ندارند. همچنین نتایج رابطه معناداری بین خودتعیین گری و سازگاری فردی دانش آموزان نشان می دهد (P<0.01). نتایج حاصل از رگرسیون گام به گام نشان داد که نیاز به ارتباط و نیاز به شایستگی به میزان 33 درصد می توانند سازگاری فردی دانش آموزان را پیش بینی نمایند. بنابراین وقتی نیازهای روانی دانش آموزان برآورده می شود, آنها به تکالیف درسی توجه بیشتری نموده و به انجام آنها علاقمند خواهند شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جناآبادی، حسین، پورقاز، عبدالوهاب، و شعبانی، مهتاب. (1396). بررسی مقایسه ای رابطه نیازهای بنیادی روان شناختی خود تعیین گری و سازگاری فردی در دانش آموزان تیزهوش و عادی. روانشناسی مدرسه، 6(3 )، 23-45. SID. https://sid.ir/paper/216785/fa

    Vancouver: کپی

    جناآبادی حسین، پورقاز عبدالوهاب، شعبانی مهتاب. بررسی مقایسه ای رابطه نیازهای بنیادی روان شناختی خود تعیین گری و سازگاری فردی در دانش آموزان تیزهوش و عادی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1396؛6(3 ):23-45. Available from: https://sid.ir/paper/216785/fa

    IEEE: کپی

    حسین جناآبادی، عبدالوهاب پورقاز، و مهتاب شعبانی، “بررسی مقایسه ای رابطه نیازهای بنیادی روان شناختی خود تعیین گری و سازگاری فردی در دانش آموزان تیزهوش و عادی،” روانشناسی مدرسه، vol. 6، no. 3 ، pp. 23–45، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216785/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button