Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

636
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش جهت گیری اهداف پیشرفت در عملکرد ریاضی: با میانجی گری خودنظم دهی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 100

چکیده

 هدف از مطالعه حاضر بررسی رابطه جهت گیرهای اهداف پیشرفت با عملکرد ریاضی دانش آموزان و نقش میانجی گری خودنظم دهی در بین جهت گیری های اهداف پیشرفت و عملکرد ریاضی دانش آموزان پایه دوم متوسطه بود. روش نمونه گیری مورد استفاده «روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای» است که 358 نفر بوده است. این پژوهش از نوع همبستگی است و متغیرهای جهت گیری اهداف و راهبردهای خودنظم دهی به عنوان متغیرهای پیش بین و عملکرد ریاضی به عنوان متغیر ملاک مدنظر قرار گرفت. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های جهت گیری اهداف پیشرفت میدلتون و میدگلی, راهبردهای خودنظم دهی پینتریچ و دی گروت و نمره درس ریاضی به عنوان عملکرد تحصیلی دانش آموزان استفاده شد. یافته ها نشان داد: بین خودنظم دهی, متغیرهای جهت گیری اهداف تسلطی و جهت گیری اهداف عملکرد گرایشی و عملکرد ریاضی رابطه معنادار وجود دارد اما جهت گیری اهداف عملکرد اجتنابی با خودنظم دهی و عملکرد ریاضی رابطه معنادار برقرار نیست, همچنین یافته ها حاکی از آنست که اثر مستقیم خودنظم دهی و اثرهای مستقیم و غیر مستقیم جهت گیری اهداف عملکرد گرایشی و تسلطی بر روی عملکرد ریاضی مثبت و معنادار است. بنابراین, خودنظم دهی نقش میانجی گری معناداری و تسهیل گری بین جهت گیری های انگیزشی با عملکرد تحصیلی ریاضی ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرد، بهمن. (1395). نقش جهت گیری اهداف پیشرفت در عملکرد ریاضی: با میانجی گری خودنظم دهی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 5(4 )، 85-100. SID. https://sid.ir/paper/216788/fa

    Vancouver: کپی

    کرد بهمن. نقش جهت گیری اهداف پیشرفت در عملکرد ریاضی: با میانجی گری خودنظم دهی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1395؛5(4 ):85-100. Available from: https://sid.ir/paper/216788/fa

    IEEE: کپی

    بهمن کرد، “نقش جهت گیری اهداف پیشرفت در عملکرد ریاضی: با میانجی گری خودنظم دهی دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 5، no. 4 ، pp. 85–100، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216788/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا