مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,928
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,190
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی روش تدریس الکترونیکی و روش تدریس سنتی بر اشتیاق تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی و خودتنظیمی در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 90

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی روش تدریس الکترونیکی و سنتی بر اشتیاق تحصیلی, خودکارآمدی تحصیلی و خودتنظیمی دانش آموزان انجام شد. روش پژوهش, آزمایشی از نوع طرح های پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری, کلیه دانش آموزان پسر پایه هفتم بودند که در سال تحصیلی 97-98 در ناحیه 2 شهر رشت در مدارس دولتی و غیر انتفاعی مشغول به تحصیل بوده و طبق استعلام از اداره آموزش و پرورش تعدادشان 1320 نفر بود. 40 نفر از دانش آموزان پایه هفتم, به شیوه تصادفی خوشه ای انتخاب و در دو گروه (کنترل و آزمایش) جایگزین شدند. جهت جمع آوری داده ها, از پرسشنامه های اشتیاق تحصیلی, خودکارآمدی و خودتنظیمی استفاده شد. گروه مداخله, برنامه آموزش الکترونیکی را در قالب 8 جلسه 90 دقیقه ای و هفته ای یک بار دریافت کردند؛ درحالی که گروه کنترل روش تدریس سنتی ارائه شد. یافته ها نشان داد که اجرای روش تدریس الکترونیکی بر اشتیاق تحصیلی, تأثیر معناداری دارد ( 01/0p <)؛ اجرای روش تدریس الکترونیکی بر خودکارآمدی, تأثیر معناداری دارد (01/0p<) و اجرای روش تدریس الکترونیکی بر خودتنظیمی, تأثیر معناداری دارد ( 01/0 p<). نتایج پژوهش نشان داد که در روش تدریس الکترونیکی؛ فراگیران به جهت سهولت دسترسی به اطلاعات و محتوای آموزشی, باانگیزه و اشتیاق تحصیلی بیشتری به مشارکت در روند یادگیری می پردازند که منجر به ارتقاء خودکارآمدی و خودتنظیمی آن ها می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی پورکتیگری، شیوا، حیدری، حسن، نریمانی، محمد، و داوودی، حسین. (1398). مقایسه اثربخشی روش تدریس الکترونیکی و روش تدریس سنتی بر اشتیاق تحصیلی, خودکارآمدی تحصیلی و خودتنظیمی در دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 8(2 (پیاپی 30) )، 72-90. SID. https://sid.ir/paper/216796/fa

    Vancouver: کپی

    علی پورکتیگری شیوا، حیدری حسن، نریمانی محمد، داوودی حسین. مقایسه اثربخشی روش تدریس الکترونیکی و روش تدریس سنتی بر اشتیاق تحصیلی, خودکارآمدی تحصیلی و خودتنظیمی در دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(2 (پیاپی 30) ):72-90. Available from: https://sid.ir/paper/216796/fa

    IEEE: کپی

    شیوا علی پورکتیگری، حسن حیدری، محمد نریمانی، و حسین داوودی، “مقایسه اثربخشی روش تدریس الکترونیکی و روش تدریس سنتی بر اشتیاق تحصیلی, خودکارآمدی تحصیلی و خودتنظیمی در دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 2 (پیاپی 30) ، pp. 72–90، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216796/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button