مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

6,707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه پیشایندهای عواطف تحصیلی، هویت تحصیلی و اهداف پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 112

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه پیشایندهای عواطف تحصیلی, هویت تحصیلی و اهداف پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان های شهرستان اهواز بودند که در سال تحصیلی 1393-1394 مشغول به تحصیل بودند. تعداد 350 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به همراه نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. از شرکت کنندگان خواسته شد که پرسشنامه های عواطف تحصیلی, مقیاس هویت تحصیلی, مقیاس هدف های پیشرفتو پیشرفت تحصیلی را تکمیل کنند. نتایج نشان داد که بین مؤلفه های عواطف تحصیلی (عواطف مثبت و منفی, خوش بینی, بدبینی و ترس از شکست), هویت تحصیلی و هدف های پیشرفت با پیشرفت تحصیلی رابطه ای معنی دار وجود دارد. همچنین, نتایج حاصل از تحلیل نشان داد که متغیرهای پیش بین خوش بینی و هویت تحصیلی 41 درصد از پیشرفت تحصیلی را تبیین می کند؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که خوش بینی و هویت تحصیلی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی نقش مؤثری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرامرزی، حمید، بهروزی، ناصر، و فرزادی، فاطمه. (1398). رابطه پیشایندهای عواطف تحصیلی, هویت تحصیلی و اهداف پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 8(2 (پیاپی 30) )، 91-112. SID. https://sid.ir/paper/216799/fa

    Vancouver: کپی

    فرامرزی حمید، بهروزی ناصر، فرزادی فاطمه. رابطه پیشایندهای عواطف تحصیلی, هویت تحصیلی و اهداف پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(2 (پیاپی 30) ):91-112. Available from: https://sid.ir/paper/216799/fa

    IEEE: کپی

    حمید فرامرزی، ناصر بهروزی، و فاطمه فرزادی، “رابطه پیشایندهای عواطف تحصیلی, هویت تحصیلی و اهداف پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 2 (پیاپی 30) ، pp. 91–112، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216799/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button