مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,141
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در ارتقای خودپنداره دانش آموزان دارای اضطراب امتحان

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 98

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه بر ارتقای خودپنداره دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان دارای اضطراب امتحان انجام شد. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری مورد مطالعه کلیه دانش آموزان دختر پایه اول تا سوم مقطع دبیرستان شهر تهران بودند. 20 دانش آموز دارای اضطراب امتحان پس از اجرای آزمون تشخیصی (پرسشنامه اضطراب امتحان (TAS به شیوه نمونه گیری خوشه ای به طور تصادفی انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل به طور برابر (10 نفر) قرار گرفتند. مقیاس خودپنداره پی ریت (PMSPS) به عنوان پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری به کار برده شد. آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در طول 12 جلسه هفته ای دوبار برای گروه آزمایش اجرا شد و گروه کنترل هیچ درمانی دریافت نکرد. داده ها با روش تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نمرات خودپنداره در آزمودنی های گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری افزایش داشت. آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه تاثیر قابل ملاحظه ای در ارتقای خودپنداره دانش آموزان دارای اضطراب امتحان دارد. نتایج این پژوهش, برای تحقیقات آینده در زمینه کاربرد راهبردهای یادگیری و مطالعه در پیشگیری از اضطراب امتحان و بهبود سلامت روان دانش آموزان تلویحاتی را دربر دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ترازی، زهرا، و خادمی، ملوک. (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در ارتقای خودپنداره دانش آموزان دارای اضطراب امتحان. روانشناسی مدرسه، 2(1 (پیاپی 5))، 80-98. SID. https://sid.ir/paper/216802/fa

Vancouver: کپی

ترازی زهرا، خادمی ملوک. اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در ارتقای خودپنداره دانش آموزان دارای اضطراب امتحان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1392؛2(1 (پیاپی 5)):80-98. Available from: https://sid.ir/paper/216802/fa

IEEE: کپی

زهرا ترازی، و ملوک خادمی، “اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در ارتقای خودپنداره دانش آموزان دارای اضطراب امتحان،” روانشناسی مدرسه، vol. 2، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 80–98، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216802/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button