مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,024
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,161
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش هیجانات تحصیلی، حمایت از خودمختاری ادراک شده و احساس تعلق به مدرسه در پیش بینی سازگاری تحصیلی-اجتماعی دانش آموزان بی سرپرست

صفحات

 صفحه شروع 207 | صفحه پایان 228

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط هیجانات تحصیلی, حمایت از خودمختاری ادراک شده و احساس تعلق به مدرسه با سازگاری تحصیلی-اجتماعی دانش آموزان بی سرپرست صورت گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش کلیه دانش آموزان بی سرپرست شهر اردبیل در سال 1396 بودند که تعداد 120 نفر به صورت در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه هیجان تحصیلی, ادراک حمایت از خودمختاری, احساس تعلق به مدرسه و سازگاری دانش آموز استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه صورت گرفت. یافته ها نشان دادند که بین هیجان مثبت تحصیلی, حمایت از خودمختاری ادراک شده و احساس تعلق به مدرسه با سازگاری تحصیلی-اجتماعی رابطه مثبت معنادار و بین هیجان منفی تحصیلی با سازگاری تحصیلی-اجتماعی رابطه منفی معنادار وجود دارد (01/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همتی، بابک. (1399). نقش هیجانات تحصیلی, حمایت از خودمختاری ادراک شده و احساس تعلق به مدرسه در پیش بینی سازگاری تحصیلی-اجتماعی دانش آموزان بی سرپرست. روانشناسی مدرسه، 9(1 (پیاپی 33) )، 207-228. SID. https://sid.ir/paper/216814/fa

    Vancouver: کپی

    همتی بابک. نقش هیجانات تحصیلی, حمایت از خودمختاری ادراک شده و احساس تعلق به مدرسه در پیش بینی سازگاری تحصیلی-اجتماعی دانش آموزان بی سرپرست. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1399؛9(1 (پیاپی 33) ):207-228. Available from: https://sid.ir/paper/216814/fa

    IEEE: کپی

    بابک همتی، “نقش هیجانات تحصیلی, حمایت از خودمختاری ادراک شده و احساس تعلق به مدرسه در پیش بینی سازگاری تحصیلی-اجتماعی دانش آموزان بی سرپرست،” روانشناسی مدرسه، vol. 9، no. 1 (پیاپی 33) ، pp. 207–228، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216814/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button