Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,600
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,624
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل علی درگیری تحصیلی و اخلاق تحصیلی با تقلب تحصیلی: نقش میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 155

چکیده

 هدف پژوهش حاضر ارائه مدل علی درگیری تحصیلی و اخلاق تحصیلی با تقلب تحصیلی از طریق نقش میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر خرم آباد بود. روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر خرم آباد به تعداد 9981 نفر بود که 240 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه های درگیری تحصیلی زرنگ؛ اخلاق تحصیلی حسینی نژاد و همکاران؛ خودکارآمدی تحصیلی مورگان و جینکز و تقلب تحصیلی علیوردی نیا, جانعلی زاده و عمرانی استفاده شد. ماتریس همبستگی, مدل معادلات ساختاری و شاخص های نکویی برازش با نرم افزار Lisrel 8. 5 جهت تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج حاصل از مدل معادلات ساختاری نشان داد که اخلاق تحصیلی بر تقلب تحصیلی اثر مستقیم و با میانجی گری خودکارآمدی اثر غیرمستقیم بر تقلب دارد, اما درگیری تحصیلی بر تقلب تحصیلی اثر مستقیم ندارد, ولی با میانجی گری خودکارآمدی اثر غیرمستقیم بر تقلب تحصیلی دارد. همچنین خودکارآمدی تحصیلی اثر مستقیم بر تقلب تحصیلی دارد. نتایج پژوهش از اثر مستقیم اخلاق تحصیلی بر تقلب تحصیلی و نقش میانجی گری خودکارآمدی در رابطه ساختاری بین درگیری تحصیلی و اخلاق تحصیلی با تقلب تحصیلی دانش آموزان حمایت می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سبزیان، سعیده، قدیم پور، عزت اله، و میردریکوند، فضل اله. (1398). ارائه مدل علی درگیری تحصیلی و اخلاق تحصیلی با تقلب تحصیلی: نقش میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی. روانشناسی مدرسه، 8(4 (پیاپی 32) )، 131-155. SID. https://sid.ir/paper/216820/fa

    Vancouver: کپی

    سبزیان سعیده، قدیم پور عزت اله، میردریکوند فضل اله. ارائه مدل علی درگیری تحصیلی و اخلاق تحصیلی با تقلب تحصیلی: نقش میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(4 (پیاپی 32) ):131-155. Available from: https://sid.ir/paper/216820/fa

    IEEE: کپی

    سعیده سبزیان، عزت اله قدیم پور، و فضل اله میردریکوند، “ارائه مدل علی درگیری تحصیلی و اخلاق تحصیلی با تقلب تحصیلی: نقش میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 4 (پیاپی 32) ، pp. 131–155، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216820/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا