Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,524
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,394
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و حل مساله بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان اهمال کار

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 155

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و آموزش حل مساله بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان اهمال کار بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر اهمال کار پایه اول متوسطه مدارس دولتی اشنویه بودند, که از بین آنها 60 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی در گروه های آزمایش و کنترل جایگزین شدند. از پرسش نامه های اهمال کاری و انگیزش تحصیلی برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. نتایج نشان داد آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و حل مساله در مقایسه با گروه کنترل بر انگیزش تحصیلی آزمودنی ها تاثیر داشته است (p£0.01). به علاوه آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در مقایسه با آموزش حل مساله تاثیر بیشتری بر انگیزش تحصیلی آزمودنی ها داشت (p£0.01). همچنین نتایج آزمون توکی نشان داد که آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی نسبت به آموزش حل مساله تاثیر بیشتری بر افزایش انگیزش درونی و انگیزش بیرونی و کاهش بی انگیزشی داشته است (p£0.01). بر اساس نتایج این یافته ها می توان گفت که آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و حل مساله به دانش آموزان کمک می کند تا فرایندهای تنظیم اهداف, خودکنترلی, خود ارزشیابی و خود انگیزشی را مدیریت کنند و با رشد جهت گیری هدف هایشان در یادگیری, انگیزه یادگیری خود را تقویت و تسهیل کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نریمانی، محمد، محمدامینی، زرار، زاهد، عادل، و ابوالقاسمی، عباس. (1394). مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و حل مساله بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان اهمال کار. روانشناسی مدرسه، 4(1 (پیاپی 13))، 139-155. SID. https://sid.ir/paper/216834/fa

    Vancouver: کپی

    نریمانی محمد، محمدامینی زرار، زاهد عادل، ابوالقاسمی عباس. مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و حل مساله بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان اهمال کار. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1394؛4(1 (پیاپی 13)):139-155. Available from: https://sid.ir/paper/216834/fa

    IEEE: کپی

    محمد نریمانی، زرار محمدامینی، عادل زاهد، و عباس ابوالقاسمی، “مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و حل مساله بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان اهمال کار،” روانشناسی مدرسه، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 139–155، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216834/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا