مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,492
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,332
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روابط ساختاری ادراک از جو مدرسه و اهداف پیشرفت با خودکارآمدی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 122 | صفحه پایان 138

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی روابط ساختاری ادراک از جو مدرسه و اهداف پیشرفت با خودکارآمدی تحصیلی بود. در این پژوهش توصیفی (الگویابی علی) دانش آموزان سال اول دبیرستان شهر ارومیه جامعه آماری را تشکیل دادند. روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای بود که با این روش 380 نفر انتخاب و به پرسش نامه های خودکارآمدی تحصیلی, ادراک از جو مدرسه و اهداف پیشرفت پاسخ دادند. داده ها با روش معادلات ساختاری تحلیل شد. نتایج حاکی از این بود که الگوی خودکارآمدی تحصیلی در جامعه پژوهش معتبر است (RMSEA=0.027). مسیر مستقیم اهداف تبحری بر خودکارآمدی تحصیلی مثبت و معنا دار و اهداف عملکرد- اجتناب بر خودکارآمدی تحصیلی منفی و معنا دار بود. همچنین, مسیرهای مستقیم حمایت معلم, حمایت همسالان و ثبات قوانین بر اهداف تبحری, عملکرد-رویکرد و عملکرد – اجتناب مثبت و معنا دار بودند. در نتیجه با افزایش حمایت های محیطی در مدرسه و گرایش دانش آموزان به اهداف تبحری می توان خودکارآمدی تحصیلی را افزایش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهنا، سعید، میکاییلی منیع، فرزانه، و عیسی زادگان، علی. (1394). بررسی روابط ساختاری ادراک از جو مدرسه و اهداف پیشرفت با خودکارآمدی تحصیلی. روانشناسی مدرسه، 4(1 (پیاپی 13))، 122-138. SID. https://sid.ir/paper/216838/fa

    Vancouver: کپی

    مهنا سعید، میکاییلی منیع فرزانه، عیسی زادگان علی. بررسی روابط ساختاری ادراک از جو مدرسه و اهداف پیشرفت با خودکارآمدی تحصیلی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1394؛4(1 (پیاپی 13)):122-138. Available from: https://sid.ir/paper/216838/fa

    IEEE: کپی

    سعید مهنا، فرزانه میکاییلی منیع، و علی عیسی زادگان، “بررسی روابط ساختاری ادراک از جو مدرسه و اهداف پیشرفت با خودکارآمدی تحصیلی،” روانشناسی مدرسه، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 122–138، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216838/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button