مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,317
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روان شناختی و مولفه های آن در دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی «ره» شهرستان اردبیل

صفحات

 صفحه شروع 104 | صفحه پایان 121

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روان شناختی و مولفه های آن در دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی«ره» شهرستان اردبیل است. برای وصول به این هدف, از بین جامعه آماری که شامل کلیه دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی«ره» شهرستان اردبیل در سال تحصیلی 94-1393 است, 40 دانش آموز (دارای میانگین پایین تر از نقطه برش در مقیاس بهزیستی روان شناختی) از میان جامعه آماری به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش حاضر شامل پرسش نامه محقق ساخته و پرسشنامه بهزیستی روان شناختی بود. ضمن آنکه روش تحقیق پژوهش حاضر یک مطالعه آزمایشی با کار آزمایی بالینی است که با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه انجام شد. داده های گردآوری شده با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیری (MANCOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین دو گروه دانش آموزان تحت پوشش و گروه کنترل در خودمختاری, تسلط محیطی, رشد شخصی, ارتباط مثبت, هدفمندی در زندگی و پذیرش خود تفاوت معناداری وجود دارد (p£0.001). بدین معنا که در گروه آزمایش بعد از آموزش هوش معنوی, خودمختاری, تسلط محیطی, رشد شخصی, ارتباط مثبت, هدفمندی در زندگی و پذیرش خود افزایش یافته است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که از آموزش هوش معنوی می توان برای ارتقاء کیفیت زندگی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی«ره» استفاده کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شجاعی، احمد، و سلیمانی، اسماعیل. (1394). بررسی تاثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روان شناختی و مولفه های آن در دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی «ره» شهرستان اردبیل. روانشناسی مدرسه، 4(1 (پیاپی 13))، 104-121. SID. https://sid.ir/paper/216839/fa

    Vancouver: کپی

    شجاعی احمد، سلیمانی اسماعیل. بررسی تاثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روان شناختی و مولفه های آن در دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی «ره» شهرستان اردبیل. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1394؛4(1 (پیاپی 13)):104-121. Available from: https://sid.ir/paper/216839/fa

    IEEE: کپی

    احمد شجاعی، و اسماعیل سلیمانی، “بررسی تاثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روان شناختی و مولفه های آن در دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی «ره» شهرستان اردبیل،” روانشناسی مدرسه، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 104–121، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216839/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button