Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,204
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

668
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی برنامه طراحی شده بر اساس رویکردهای پرسش از نویسنده و درک خواندن سه وجهی بر افزایش درک خواندن دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 58

چکیده

 در این پژوهش, سودمندی برنامه طراحی شده بر اساس رویکردهای پرسش از نویسنده و درک خواندن سه وجهی در افزایش درک متنهای حکایت های کهن, نثر امروزی و داستان کوتاه دانش آموزان دوره راهنمایی بررسی شد. بدین منظور 71 دانش آموز پسر پایه دوم راهنمایی دو کلاس یک مدرسه راهنمایی به طور تصادفی به دو گروه آزمایشی و گواه گماشته شدند. ابزار پژوهش پیش آزمون و پس آزمون درک خواندن پژوهشگر ساخته بودند. برنامه طراحی شده برای گروه آزمایشی در هشت جلسه (5 جلسه بحث کلاسی و 3 جلسه بحث گروهی) به کار گرفته شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دهنده عملکرد بهتر دانش آموزان گروه آزمایشی نسبت به گروه گواه هم در کل آزمون و هم در تمامی خرده آزمون ها بود. استفاده از پرسش های رویکردهای پرسش از نویسنده و خواندن سه وجهی, الگودهی معلم و بحث و گفتگو با همسالان به افزایش درک خواندن دانش آموزان انجامید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

راقبیان، رویا، اخوان تفتی، مهناز، و حجازی، الهه. (1391). بررسی اثربخشی برنامه طراحی شده بر اساس رویکردهای پرسش از نویسنده و درک خواندن سه وجهی بر افزایش درک خواندن دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 1(2)، 39-58. SID. https://sid.ir/paper/216845/fa

Vancouver: کپی

راقبیان رویا، اخوان تفتی مهناز، حجازی الهه. بررسی اثربخشی برنامه طراحی شده بر اساس رویکردهای پرسش از نویسنده و درک خواندن سه وجهی بر افزایش درک خواندن دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1391؛1(2):39-58. Available from: https://sid.ir/paper/216845/fa

IEEE: کپی

رویا راقبیان، مهناز اخوان تفتی، و الهه حجازی، “بررسی اثربخشی برنامه طراحی شده بر اساس رویکردهای پرسش از نویسنده و درک خواندن سه وجهی بر افزایش درک خواندن دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 1، no. 2، pp. 39–58، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216845/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا