مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

735
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

796
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دلالت های تربیتی رویکرد روان شناختی سازنده گرایی در طراحی محیط های یادگیری فن آورانه

صفحات

 صفحه شروع 156 | صفحه پایان 172

چکیده

 این پژوهش با هدف مطالعه دلالت های تربیتی رویکرد روان شناختی سازنده گرایی در طراحی محیط یادگیری الکترونیکی و هوشمند انجام گردید. روش پژوهش از نوع روش تحقیق آمیخته بود و جامعه آماری پژوهش در دو بخش کمی و کیفی مورد بررسی قرار گرفت که در بخش کیفی متخصصان و فعالان حوزه آموزش الکترونیکی و هوشمندسازی مدارس بوده و در بخش کمی نیز فعالان و کارشناسان و معلمان این حوزه در سطح شهر تهران بودند. روش نمونه گیری در بخش کیفی هدفمند و در بخش کمی به شیوه اتفاقی بود. حجم نمونه کیفی در مرحله اشباع نظری 16 نفر و نمونه کمی 193 نفر بود. داده های مرحله کیفی با روش مصاحبه و در مرحله کمی با پرسش نامه حاصل از مصاحبه مرحله کیفی بود. پایایی پرسش نامه استخراجی برابر 886/0 بوده روش تحلیل مرحله ی کمی تحلیل عاملی اکتشافی بوده و عامل های شناسایی شده شامل هدف, محتوا, روش تدریس, ارزشیابی, مواد و منابع یادگیری, فعالیت های یادگیری, زمان, مکان و گروه بندی به میزان 29/61 درصد دلالت های تربیتی رویکرد سازنده گرایی را در طراحی محیط یادگیری الکترونیکی و هوشمند تبیین می نماید. به محققان پیشنهاد می شود در طراحی محیط های یادگیری الکترونیکی و هوشمند از رویکرد روان شناختی سازنده گرایی بهره ببرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرج الهی، مهران، سرمدی، محمدرضا، معینی کیا، مهدی، و آدمیت، حسین. (1397). دلالت های تربیتی رویکرد روان شناختی سازنده گرایی در طراحی محیط های یادگیری فن آورانه. روانشناسی مدرسه، 7(3 (پیاپی 27) )، 156-172. SID. https://sid.ir/paper/216851/fa

    Vancouver: کپی

    فرج الهی مهران، سرمدی محمدرضا، معینی کیا مهدی، آدمیت حسین. دلالت های تربیتی رویکرد روان شناختی سازنده گرایی در طراحی محیط های یادگیری فن آورانه. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1397؛7(3 (پیاپی 27) ):156-172. Available from: https://sid.ir/paper/216851/fa

    IEEE: کپی

    مهران فرج الهی، محمدرضا سرمدی، مهدی معینی کیا، و حسین آدمیت، “دلالت های تربیتی رویکرد روان شناختی سازنده گرایی در طراحی محیط های یادگیری فن آورانه،” روانشناسی مدرسه، vol. 7، no. 3 (پیاپی 27) ، pp. 156–172، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216851/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button