مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

864
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تبیین شاخصهای کلیدی برندسازی اسلامی با استفاده از روش دلفی فازی

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 251

چکیده

 این پژوهش با هدف شناسایی و تبیین شاخصهای کلیدی برندسازی اسلامی انجام پذیرفت. تحقیق, بنیادی و در زمره تحقیقات کمّی کیفی است. جامعه آماری پژوهش سه طیف مختلف روحانیون, دانشگاهیان و مصرف کنندگان مسلمان در جامعه ایران هستند که اعضای آن با استفاده از نمونه گیری به روش احتمالی طبقه ای و بر اساس اصل کفایت نظری انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها, مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه است. روایی و پایایی مصاحبه ها با استفاده از روش CVR و آزمون کاپای کوهن مورد تأیید قرار گرفت. داده های مصاحبه و پرسشنامه به ترتیب با استفاده از روش شناسه گذاری و شیوه دلفی فازی تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان می دهد که ترویج آداب و شریعت اسلامی, تقدم رضایت خدا و مشتری, استفاده از عنوان و کلمات اسلامی, تأمین منافع مسلمانان, رعایت اصل صداقت و درستی, مطابقت با موازین و ارزشهای اسلامی, تمرکز توأمان بر ارزشهای دینی و خواسته های مشتریان, اجرای بازاریابی اخلاقی, تولید محصولات در کشورهای مسلمان, جلب اعتماد مشتریان نسبت به حلال بودن محصولات, تعیین موضع مناسب در برابر محصولات غیر اسلامی, تمرکز و ارائه محصولات به کشورهای مسلمان, ارائه تبلیغات بر اساس موازین و ارزشهای اسلامی, توجه به فرایند تولید محصولات حلال, توجه به منافع آیندگان, در نظر داشتن مسائل زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی, گسترش هویت اسلامی از طریق برندسازی, ارائه تصویر مثبت از اسلام در برندهای مسلمان, استفاده از احادیث در شعارها و تبلیغات برند و گسترش فرهنگ ساده زیستی و پرهیز از مادی گرایی شاخصهای اصلی برندسازی اسلامی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیدنجم الدین. (1397). شناسایی و تبیین شاخصهای کلیدی برندسازی اسلامی با استفاده از روش دلفی فازی. مدیریت اسلامی، 26(1 )، 231-251. SID. https://sid.ir/paper/216904/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیدنجم الدین. شناسایی و تبیین شاخصهای کلیدی برندسازی اسلامی با استفاده از روش دلفی فازی. مدیریت اسلامی[Internet]. 1397؛26(1 ):231-251. Available from: https://sid.ir/paper/216904/fa

    IEEE: کپی

    سیدنجم الدین موسوی، “شناسایی و تبیین شاخصهای کلیدی برندسازی اسلامی با استفاده از روش دلفی فازی،” مدیریت اسلامی، vol. 26، no. 1 ، pp. 231–251، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216904/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button