مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,439
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین جامعه شناختی تاثیر تبلیغات سایت های اینترنتی بر رفتار اقتصادی کاربران

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 64

چکیده

 در این مقاله به تبیین جامعه شناختی تاثیر اقناع تبلیغات سایت های اینترنتی بر رفتار اقتصادی کاربران زنجانی پرداخته می شود. از این رو برمبنای نظریه زمینه ای مایرز و آویسون, نظریه سرمایه ارتباطی جیمز کلمن, و نظریه تکمله پل لازارسفلد و رابرت مرتن, مسیر فرضیه های پژوهش مدنظر قرار می گیرند. بنابراین با تکیه بر نظرسنجی و مراجعه به کاربران تبلیغات سایت های اینترنتی در بین 368 نفر از کاربران زنجانی با استعانت از قواعد تعیین حجم نمونه به عنوان نمونه آماری و بر اساس روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و سهمیه ای, به طور تصادفی از بین مناطق مسکونی شهر زنجان انتخاب گردیدند. متعاقبا با استفاده از پرسشنامه هدایت شده, داده های مورد نیاز جمع آوری و به کمک مجموعه آماری برای علوم اجتماعی (SPSS) پردازش شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که با تاثیر بهم پیوسته متغیرهای تاثیرگذار, مقدار 59% تغییر در میزان رفتار اقتصادی (y) قابل تبیین است. بعبارتی با توجه به تجربه پیشین کاربران از سایت های اینترنتی و میزان جاذب بودن سایت های اینترنتی, با تکیه بر اعتماد بالا به سایت های اینترنتی و نیز میزان رضایت کاربران از منبع سایت های اینترنتی برمبنای ارتقاء اقناع سایت های اینترنتی, هرقدر کاربران پسر غیرشاغل با حجم پائین اعضاء خانواده, از میزان تمایل بالائی در استفاده از سایت های اینترنتی برخوردار باشند, آنگاه میزان رفتار اقتصادی کاربران در فضای تبلیغات سایت های اینترنتی بیشتر می گردد. اما نکته حائز اهمیت در تبیین مساله آسیب شناختی فرهنگی و اقتصادی اقناع تبلیغات سایت های اینترنتی, این است که با ظهور هویت های مقاوم درقالب شبکه های اجتماعی موجود در در جامعه شبکه ای, این هویت های جدید در سه حوزه یعنی آسیب شناسی هویت مشروعیت بخش, آسیب شناسی هویت مقاومت, و آسیب شناسی هویت برنامه دار, با آسیب های جدی فرهنگی و اقتصادی روبرو می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صدفی، ذبیح اله، و محسنی تبریزی، علیرضا. (1393). تبیین جامعه شناختی تاثیر تبلیغات سایت های اینترنتی بر رفتار اقتصادی کاربران. پژوهش های جامعه شناسی معاصر، 2(4)، 31-64. SID. https://sid.ir/paper/217669/fa

    Vancouver: کپی

    صدفی ذبیح اله، محسنی تبریزی علیرضا. تبیین جامعه شناختی تاثیر تبلیغات سایت های اینترنتی بر رفتار اقتصادی کاربران. پژوهش های جامعه شناسی معاصر[Internet]. 1393؛2(4):31-64. Available from: https://sid.ir/paper/217669/fa

    IEEE: کپی

    ذبیح اله صدفی، و علیرضا محسنی تبریزی، “تبیین جامعه شناختی تاثیر تبلیغات سایت های اینترنتی بر رفتار اقتصادی کاربران،” پژوهش های جامعه شناسی معاصر، vol. 2، no. 4، pp. 31–64، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217669/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button