مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,946
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,472
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیاز سنجی آموزشی دبیران مدارس متوسطه از دیدگاه دبیران و مدیران

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 66

چکیده

 هدف از این تحقیق پاسخ به دو سوال پژوهشی ذیل بود: 1 نیازهای آموزشی عمومی دبیران مدارس متوسطه شهر بندرعباس از دیدگاه دبیران و مدیران کدامند؟ 2 آیا بین دیدگاه دبیران و مدیران نسبت به نیازهای آموزشی عمومی دبیران مدارس متوسطه شهر بندرعباس تفاوت وجود دارد؟ روش تحقیق توصیفی با استفاده از یکی از فنون نیاز سنجی تحت عنوان فن دلفی, شرح وظایف دبیران و اهداف دوره های آموزش ضمن خدمت آن ها, اطلاعات جمع آوری و پژوهش حاضر انجام شد. در پاسخ به سوال اول تحقیق, نتایج زیر بدست آمد: 1 نمونه های تحقیق در اکثر گویه ها, اهمیت نیازهای آموزشی عمومی دبیران مدارس متوسطه شهر بندرعباس را در حد زیاد رو به بالا تشخیص دادند. 2 نیازهای آموزشی عمومی دبیران مدراس متوسطه شهر بندرعباس از دیدگاه دبیران و مدیران تا اولویت پانزدهم به ترتیب اولویت عبارتند از: 1) آشنایی با روش ها و فنون تدریس, 2) آشنایی با فنون اداره و مدیریت کلاس درس, 3) آشنایی با نحوه استفاده از وسایل آموزشی و کمک آموزشی, 4) افزایش سطح معلومات و دانش علمی در زمینه موضوعات درسی, 5) آشنایی با نحوه ارزشیابی و سنجش یادگیری دانش آموزان 6) آشنایی با چگونگی تشخیص تفاوت های فردی دانش آموزان و استفاده از ظرفیت های ذهنی آنان 7) آشنایی با اصول و شیوه های تعلیم و تربیت اسلامی, 8) آشنایی با روش های ایجاد عادت صحیح مطالعه و تحقیق در دانش آموزان, 9) آشنایی با نحوه طراحی انواع آزمون ها, 10) آشنایی با آموزش نماز و احکام ضروری و مرتبط با آن, 11) آشنایی با روش های جذب دانش آموزان به نماز, 12) آشنایی با روش های پرورش اخلاقی دانش آموزان, 13) آشنایی با روخوانی قرآن مجید, 14) آشنایی با طرح درس و 15) آشنایی با تربیت قرآنی و راهکارهای آن. در پاسخ به سوال دوم تحقیق, نتیجه زیر بدست آمد: بین دیدگاه دبیران و مدیران نسبت به نیازهای آموزشی عمومی دبیران مدارس متوسطه شهر بندرعباس تفاوت معنی داری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عارفی، محبوبه، طالب زاده نوبریان، محسن، و محمدی چمردانی، هاشم. (1389). نیاز سنجی آموزشی دبیران مدارس متوسطه از دیدگاه دبیران و مدیران. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 3(4)، 46-66. SID. https://sid.ir/paper/217939/fa

    Vancouver: کپی

    عارفی محبوبه، طالب زاده نوبریان محسن، محمدی چمردانی هاشم. نیاز سنجی آموزشی دبیران مدارس متوسطه از دیدگاه دبیران و مدیران. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1389؛3(4):46-66. Available from: https://sid.ir/paper/217939/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه عارفی، محسن طالب زاده نوبریان، و هاشم محمدی چمردانی، “نیاز سنجی آموزشی دبیران مدارس متوسطه از دیدگاه دبیران و مدیران،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 3، no. 4، pp. 46–66، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217939/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا